Brev:
Vuggestue-start - 9 mdr.
20. maj 2010
Alder:
9 mdr.
Vuggestue-start - 9 mdr.
Kære Helen
Jeg har omsider fundet et passende tilbud til min lille dreng. Egentlig skulle han være startet i dagpleje til juni, men jeg kunne ikke forene mig med den måde dagplejeren havde børnene på og søgte i stedet på nettet og fandt en privat vuggestue på nettet. Denne vuggestue har kaniner, heste, en kænguru og katte. De er ude hele sommeren når vejret tillader, de har en musikterapeut tilknyttet, de tager til en økologisk have ofte, på ture til strand og skov, samt til gymnastik i en nærliggende hal.
Deres målsætninger er fantastiske og de mener at børnene skal have masser af kys og kram, tryghed som det vigtigste.... Sidst men ikke mindst får de fortrinsvist økologisk mad, fisk to gange om ugen og der er mulighed for at forældrene kan købe fiskemåltider med hjem 2 gange om ugen også.
Alt i alt et helt fantastisk sted!!! Men som den pylrede mor jeg nu er, har jeg svært ved tanken om at ikke skulle være sammen med min lille dreng dagens 24 timer i træk. Derfor har jeg lige et behov for at du frisker op for mig hvorfor det er vigtigt børn kommer ud og bliver passet .... ;o)
Jeg ved jo godt han ikke skal hænge i mors skørter hele livet men jeg synes jo han er så lille!!!
Han skal starte til August. Så han når at blive næsten et år inden. Hvordan kører jeg ham bedst ind??
Jeg har selv en erindring fra børnehaven hvor jeg stod ved den store glasdør og så min far gå sin vej og jeg var dybt ulykkelig. Fornemmelsen ved tanken, minder om at blive forladt for altid.... Den fornemmelse vil jeg ikke min søn skal have med sig, så hvordan gør jeg det bedst for ham?
Jeg har ikke i sinde at han skal passes i mere end 25- max 30 timer om ugen. Jeg har fået et barn for at tilbringe tid med ham. Livet er jo en gave og at få et barn er noget af det lykkeligste man kan opleve. Jeg nyder mine dage med ham og vil han skal ha en dejlig start. Så længe jeg har indflydelse på hans liv - skal det være indholdsrigt og trygt for ham.
Som et lille tillægsspørgsmål, vil jeg lige høre dig om du er enig i at børn bliver selvstændige individer af at sove i deres egen seng? Jeg er selv uenig i antagelsen da jeg mener at tryghed ikke kan gives i for store mængder og at tryghed hjemmefra skaber selvstændighed på lang sigt. Så hvis det fungerer for alle parter at sove sammen er det så ikke ok?
Jeg er ret sikker på at han ikke vil sove ved mig når han bliver 14 år... ;o)
Det var alt for nu. Håber du kan give mig lidt ballast, til trygt at kunne aflevere ham, med vished om at jeg gør det rigtige for ham.
Knus