Problemer med bad, barnevogn og autostol

9. maj 2010

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Problemer med bad, barnevogn og autostol

Hej Helen

Mon du har nogle gode råd til mig? Min datter på 6 mdr kan ikke lide at komme i bad, i barnevogn/klapvogn eller autostol. Sådan har det været fra fødslen og indtil nu, så det er svært for mig at komme nogle steder med hende.

Jeg bader hende i 36 grader varmt vand og har prøvet med både lidt og meget vand i karet. Jeg har prøvet både bare at lægge hende ned i det, at dyppe hænder og fødder først og sætte hende på kanten, og at stille hende i badet og tage lidt vand op ad benene og så sætte hende ned bagefter. Og lige meget hvad, så græder hun bare og gør sig helt stiv, når hun kommer ned i vandet. Jeg har også prøvet at gøre vandet lidt koldere til 35 grader. Når hun kommer op i sit håndklæde og kommer ind til mig, så holder hun op med at græde med det samme. Jeg kan uden problemer vaske hendes hår, mens hun ligger på puslebordet.

Når hun skal i barnevognen og autostol, begynder hun at græde allerede, når hun skal have hue og flyverdragt eller jakke på. Jeg kan jo så godt trøste hende, men når hun så skal ned i barnevognen, så skriger hun bare højt. Det samme med ...

Annonce

... autostol. Legetøj hjælper ikke, for hun åbner overhovedet ikke øjnene. Hun tager ikke sut, så den kan jeg ikke trøste hende med. Og jeg er principielt imod at hun skal græde sig i søvn, så er vil ikke bare gå/køre med hende til hun falder grædende i søvn, og hun holder ikke op med at græde, når jeg går med hende. Så nogle gange må jeg vugge hende i søvn i armene og så lægge hende ned i barnevognen bagefter, men det holder jo ikke.

Nogle dage får jeg hende i barnevognen, og hun falder i søvn uden problemer, men så vågner hun efter enten 45 min eller 1,5 time, og så kan hun kigge lidt og så bliver hun meget meget utilfreds igen. Hun græder, så hun nærmest får det galt i halsen og ikke kan trække vejret, så jeg går som regel hjem fra vores gåture med hende i det ene arm og barnevognen i den anden.

Med autostolen kan hendes utilfredshed også komme både i starten af turen, eller lige pludselig - og det er når hun har tør numse, ikke er sulten og har bøvset - og både når hun er træt og frisk.

Resten af dagen er hun bare glad glad glad.

Jeg håber, at du har nogle tips til mig.

På forhånd tak.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Ruske

Lige meget hvor meget og hvor længe et barn græder, så må man aldrig begynde at slå eller ruske det. Et spædbarn som ruskes, kan få blødninger i hjernen og det kan medføre hjerneskade eller død.

Søg altid hjælp hos familie, venner, læge eller andre, hvis du oplever at dit barns gråd går dig så meget på, at du kan komme til at slå eller ruske dit barn. Det er vigtigt at søge hjælp! Og det er vigtigt at du taler med en du har tillid til og fortæller åbent og ærligt om, hvordan du...

Læs mere i Babylex

Flaskegivning

Når du giver dit barn flaske, så er det vigtigt, at du gør det til en hyggestund for jer begge. Det er vigtigt, at du sidder godt, og det er vigtigt, at dit barn har kropskontakt, når det spiser. Derfor er det rigtig godt, hvis du kan sidde med dit barn i din favn og ikke lader barnet ligge alene med flasken.

Når du sidder med dit barn i dine arme og giver barnet flaske, så sørg for, at barnet en gang imellem får en pause, hvor det har mulighed for at komme af med en bøvs. Sid...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det går bare rigtig godt med vores datter :) Vi har ingen kamp ved sengetid længere, hun er endelig begyndt at gå selv og hun stortrives.

Tak, Cecilies mor