Brev:
Mavebøvl og rifter ved endetarm
4. maj 2010
Alder:
3 mdr.
Mavebøvl og rifter ved endetarm
Hej Helen
Så er jeg på banen igen, med et nyt spørgsmål :)
Min datter ammes primært, men får ca. 200 ml mme om dagen oven i. Hun har ikke ret tit afføring, og i fredags måtte vi ty til Movicol, da hun fik rigtig ondt i maven.
Nu opdagede jeg i morges, da jeg vaskede hende, at hun har revner omkring endetarmsåbningen (sådan ser det ud i hvert fald) og er lidt rød i det der svarer til størrelsen på en 5 krone rundt om endetarmsåbningen.
Hun presser ikke og virker ikke til at have afførings trang og hun er glad og livlig, tisser meget og spiser fint. Hun har rigtig meget luft og prutter rigtig meget.
Kan disse rifter være pga. prutterne?? Eller??
Venlig hilsen
Louise