Mælkemængde og sove på eget værelse

30. april 2010

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Mælkemængde og sove på eget værelse

Kære Helen

Jeg har netop læst din bog, og der er virkelig mange gode råd at hente, og så er det bare interessant at læse om børns søvn... godt at blive lidt klogere!

I takt med at mine tvillingepiger på nu snart 10 måneder bliver ældre og kan mere og mere, så melder der sig en masse praktiske spørgsmål, jeg vil her prøve at få lidt orden i spørgestrømmen:

1. Hvor mange flasker skal de have nu?
De vågner 6.30, får grød lavet på mme, brød og frugtmos kl. ca 8.45, sover fra 9.15-11. Spiser frokost kl 12, får 100 ml. mælk kl 14 og sover derefter 1-1,5 time, kl 16 får yogurt med frugt of evt müsli i, lidt brød, aftensmad ca kl 18, flaske(ca 100 ml) kl 19.20 og puttes derefter, sover til ca 4.30 og får flaske.

2. Mit andet spørgsmål er; min ene pige vågner ikke kl 4.30, når den anden vågner- så indtil videre har ...

Annonce

... vi vækket hende for også at spise, men hun spiser meget lidt mælk og sover hurtigt videre, den anden tømmer næsten flasken- skal vi fortsat vække hende eller lade hende sove til hun vågner?

3. Mit sidste spørgsmål handler om at sove på eget værelse. Det er mest fordi vi SÅÅÅ gerne vil have soveværelset for os selv, og jeg vågner ved den mindste lyd 20 gange om natten, men vi er i tvivl om, om vi skal vente til de ikke længere får mælk om morgenen og desuden skal pigerne starte i vuggestue her pr 1. juni, skal vi prøve at lære dem at sove på eget værelse før de starter eller først, når de er faldet til i institutionen? - og hvordan gør vi det på en god måde? - De skal sove på samme værelse, for det er de jo vant til.

Håber ikke det blev alt for bøvlet

Hilsen fra en tvillingemor
- med tankemylder og 100000 spørgsmål

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Kosttilskud - børn

Følgende kosttilskud anbefales til børn:

- D-vitamin tilskud gives til alle børn i alder 0-4 år. Der gives 10 mikrogram dagligt. Børn med mørk hud og/eller børn, som går klædt, så kroppen er tildækket om sommeren skal forsætte med D-vitamin gennem hele barndommen/livet.

- Calcium gives til børn, der har mælkeallergi eller til børn, hvor forældrene ikke ønsker at give deres barn mælkeprodukter. Der gives 500 mg dagligt fra 1 års alderen.

- Jerntilskud...

Læs mere i Babylex

Vugge - møbel

En vugge er en lille babyseng, der kan vugges/gynges. At bruge en vugge har mange fordele, da det er med til at stimulere barnets ligevægtsorgan og dermed har betydning for barnets videre udvikling. Samtidig er en vugge ofte mindre end en tremmeseng, hvilket er med til at gøre den tryg for baby at sove i - mange børn kan sove i en vugge de første 3-4 måneder.

Der findes mange forskellige vugger på markedet, og i mange familier er en vugge også noget, der går i arv. Nogle vugger...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Hvor er det altså fedt, at kunne skrive alle sine dumme og til tider overflødige spørgsmål her, og så få et godt og brugbart svar fra dig.

Venligst Susan, mor til Anna 13 måneder