Brev:
Mælkemængde og sove på eget værelse
30. april 2010
Alder:
9 mdr.
Mælkemængde og sove på eget værelse
Kære Helen
Jeg har netop læst din bog, og der er virkelig mange gode råd at hente, og så er det bare interessant at læse om børns søvn... godt at blive lidt klogere!
I takt med at mine tvillingepiger på nu snart 10 måneder bliver ældre og kan mere og mere, så melder der sig en masse praktiske spørgsmål, jeg vil her prøve at få lidt orden i spørgestrømmen:
1. Hvor mange flasker skal de have nu?
De vågner 6.30, får grød lavet på mme, brød og frugtmos kl. ca 8.45, sover fra 9.15-11. Spiser frokost kl 12, får 100 ml. mælk kl 14 og sover derefter 1-1,5 time, kl 16 får yogurt med frugt of evt müsli i, lidt brød, aftensmad ca kl 18, flaske(ca 100 ml) kl 19.20 og puttes derefter, sover til ca 4.30 og får flaske.
2. Mit andet spørgsmål er; min ene pige vågner ikke kl 4.30, når den anden vågner- så indtil videre har vi vækket hende for også at spise, men hun spiser meget lidt mælk og sover hurtigt videre, den anden tømmer næsten flasken- skal vi fortsat vække hende eller lade hende sove til hun vågner?
3. Mit sidste spørgsmål handler om at sove på eget værelse. Det er mest fordi vi SÅÅÅ gerne vil have soveværelset for os selv, og jeg vågner ved den mindste lyd 20 gange om natten, men vi er i tvivl om, om vi skal vente til de ikke længere får mælk om morgenen og desuden skal pigerne starte i vuggestue her pr 1. juni, skal vi prøve at lære dem at sove på eget værelse før de starter eller først, når de er faldet til i institutionen? - og hvordan gør vi det på en god måde? - De skal sove på samme værelse, for det er de jo vant til.
Håber ikke det blev alt for bøvlet
Hilsen fra en tvillingemor
- med tankemylder og 100000 spørgsmål