Dejligt, men ikke altid nemt

28. april 2010

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Dejligt, men ikke altid nemt

Hej Helen..

Ja så er jeg her igen, med noget jeg trænger til at få belyst.

Jeg synes det er dejligt at være mor, men ikke nemt, jeg synes jeg har mange tanker og bekymringer omkring den lille drengs trivsel.

Lukas er nu ca 7 uger gammel og vejer 6 kg ca..

Jeg synes at han siden han blev født har været plaget af mange ting. Han fik for meget mad og ondt i maven, svampeinfektion i munden, og nu er han også blevet ramt af virus forkølelse.
Det går bedre med maden og også med svampen, det er dog ikke helt væk,men han er i behandling med mycolistatin. Lægen siger det er normalt at små børn bliver forkølet, også flaskebørn, det troede jeg bare ikke?

Så jeg har også haft dårlig samvittighed over jeg stoppede med at amme, det at han er syg nu betyder det han har et dårligt immunforsvar?

Han græder meget synes jeg, dog ikke utrøsteligt altid, men han har svært ved at falde til ro også ved mig, nogle gange virker det som om han slet ikke gider sidde ved mig, og at det faktisk hjælper at ligge ham fra mig på sofaen, det undrer mig meget at jeg ikke kan trøste mit eget barn?

Som sagt har jeg været ved lægen med ham flere gange og hun siger han er sund og rask, så det er han vel, men ...

Annonce

... alligevel bruger jeg meget tid på at bekymre mig om han nu har det godt, og føler mig ikke helt tilstrækkelig som mor.
Han sover ca 3 lure om dagen, men ofte synes jeg han er træt igen efter 1-1/2 time, er det ikke hurtigt?

Og så lige en ting til, jeg synes det er svært hvor meget tøj han skal have på ude og inde, inde har han som regel en langærmet bodystocking og bukser, nogle gange en trøje mere eller en heldragt, han kan godt have kolde hænder, men føles varm i nakken. Min svigermor mener det er alt for lidt, hvad siger du? Udenfor har han det samme men en trøje ud over for det meste, han har ikke hue og handsker på.. skal han ha det?

Han kan nogle gange være lidt svær at få til at falde til ro om aftenen, hvis han bliver overtræt, men en tur med barnevognen hjælper altid, lige nu er klokken 20 ca, og han ligger i barnevognen på altanen og sover, er det okay han ligger der om aftenen? Jeg vil tage ham ind her om lidt og håbe han sover videre..

Glæder mig til dit svar, kan se du har travlt, så håber det hele går lidt nemmere når du svarer, men det er godt at komme lidt af med det hele.Og jeg ved godt det blev rigtig mange spørgsmål i´et brev, håber det er okay..

Med venlig hilsen
Eva

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Slå

Det er forbudt ved lov at slå sit barn. Den såkaldte revselsesret blev afskaffet af Folketinget i 1997. At slå sine børn er således en ulovlig måde at opdrage på - og det gælder også "dask over fingrene", hvis det lille barn piller ved noget det ikke må. Et barn der bliver slået vil føle sig mindre værd.

Et barn der bliver slået er udsat for fysisk vold. Det kan være at barnet får en lussing, en endefuld, at barnet bliver sparket, rusket, brændt med cigaretter eller lignende....

Læs mere i Babylex

Stamceller

Vores krop er bygget op af celler og Stamceller er oprindelige celler, hvorfra kroppens andre celler udvikler sig. Stamceller findes i det tidlige fosteranlæg, i navlestrengsblod hos nyfødte og i knoglemarven. Man kan sige at stamceller er en umoden celle, der i princippet kan udvikle sig til en hvilken som helst celle i kroppen.

Der forskes i at kunne udnytte stamceller fra fostre, da fosterstamceller kan være et vigtigt led i at helbrede mange forskellige sygdomme.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen ...

1000 tak for din brevkasse ... og tak for alle dine gode, hjertelige og ærlige svar.

Thilde, mor til Louie på 5 mdr.