Brev:
Underbid hos børn
27. april 2010
Alder:
11 mdr.
Underbid hos børn
Kære Helen,
Nu er min skønne pige snart et år gammel, og siden hun fik fortænder er det klart, at hun har underbid.
Hendes far har også et skævt bid, som han har fået at vide kunne have været behandlet da han var barn.
Mine spørgsmål er følgende:
- Har du erfaring med behandling af underbid hos helt små børn? jeg har fået at vide at hun skal starte behandling ved 4års alderen.. kan det passe?
- En hyppig bivirkning ved skævt bid er at bide sig i tungen eller kinderne. Hun har indtil videre bidt sig to gange i tungen. Er det normalt at babyer gør det? Eller skal jeg se det som udslag af hendes underbid? Kan man gøre noget overhovedet for at modvirke det?
Tak:) Fie