Storebror og lillesøster i samme dagpleje

10. april 2010

Kategori:
Alder:
2 år

Storebror og lillesøster i samme dagpleje

Kære Helen

Det går rigtig fint med Emilie, hun er blevet supergod til at sove i barnevogen og sover nu 2 lure om dagen på ca. 2-3 timer, så det er skønt - tak for dit forrige råd :o)

Vi går og gør os nogle overvejelser omkring dagpleje til Emilie. Vi er rigtig glade for Mikkels dagplejemor, hvor han skal forblive indtil han skal starte i børnehave ca. maj 2010. Emilie skal starte i dagpleje januar 2010 og dagplejemoderen får en ledig plads til den tid.

Vi overvejer nu, om vi skal få Emilie samme sted hen, så hun og storebror er sammen, hvilket der selvfølgelig vil være mange fordele i og specielt Emilie vil jo komme til at nyde godt af, at storebror er hos hende, når hun starter. Jeg tænker bare meget på, om de to mon ...

Annonce

... får for meget af hinanden, når de er sammen både i dagplejen og herhjemme og måske havde bedre af at være hvert sit sted 7-8 timer dagligt?

Jeg tænker også meget på, når storebror skal starte i børnehave, om det så bliver for svært for Emilie pludselig at skulle undvære ham efter at have vant til at han var sammen med hende de første 4-5 måneder? Bliver det for svært for Mikkel, hvis vi skal aflevere lillesøster hos hans dagplejemor og han pludselig ikke skal være der, men køres videre til børnehaven?

Det er selvfølgelig umuligt at forudsige, hvordan de begge tackler det - det kan være, det ikke rører nogen af dem, når Mikkel stopper i dagplejen, men jeg vil alligevel gerne høre dine tanker om ovenstående :o)

Venligst A.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

Babyalarm

Babyalarmer kan give et fingerpej om at det lille barn sover godt eller er ved at vågne, men babyalarmer kan ikke bruges som babysitter og når man bruger en babyalram skal man altid tjekke sit barn ved selv at se på det.

Der er stor forskel på kvaliteten af de alarmer, der er på markedet og priserne svinger fra få hundrede kroner til langt over 1000kr.

De trådløse og batterikrævende alarmer er de mest populære i Danmark, fordi danske børn ofte sover udenfor. Vælger...

Læs mere i Babylex

Ufrivillig natlig vandladning

Når børn tisser i sengen om natten, så kalder man det ufrivillig natlig vandladning, sengevædning eller Enuresis. Og der kan være flere årsager til at børn tisser i sengen om natten.

1. Arvelighed. Hvis mor og/eller far har tisset i sengen om natten, så er sandsynligheden for at barnet kommer til det større.

2. Hormoner. Det antidiuretiske hormon (ADH) udskilles fra hjernen om natten og skal nedsætte urinproduktionen om natten. Men nogle børn er lidt længere tid...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen!

Jeg er godt nok glad for at jeg kan skrive til dig, jeg udnytter det i fuld stil!!

Tak for dine mange gode svar. Jeg elsker dem!

Hilsen Sophie, mor til pige på 9 måneder