Brev:
Storebror og lillesøster i samme dagpleje
10. april 2010
Alder:
2 år
Storebror og lillesøster i samme dagpleje
Kære Helen
Det går rigtig fint med Emilie, hun er blevet supergod til at sove i barnevogen og sover nu 2 lure om dagen på ca. 2-3 timer, så det er skønt - tak for dit forrige råd :o)
Vi går og gør os nogle overvejelser omkring dagpleje til Emilie. Vi er rigtig glade for Mikkels dagplejemor, hvor han skal forblive indtil han skal starte i børnehave ca. maj 2010. Emilie skal starte i dagpleje januar 2010 og dagplejemoderen får en ledig plads til den tid.
Vi overvejer nu, om vi skal få Emilie samme sted hen, så hun og storebror er sammen, hvilket der selvfølgelig vil være mange fordele i og specielt Emilie vil jo komme til at nyde godt af, at storebror er hos hende, når hun starter. Jeg tænker bare meget på, om de to mon får for meget af hinanden, når de er sammen både i dagplejen og herhjemme og måske havde bedre af at være hvert sit sted 7-8 timer dagligt?
Jeg tænker også meget på, når storebror skal starte i børnehave, om det så bliver for svært for Emilie pludselig at skulle undvære ham efter at have vant til at han var sammen med hende de første 4-5 måneder? Bliver det for svært for Mikkel, hvis vi skal aflevere lillesøster hos hans dagplejemor og han pludselig ikke skal være der, men køres videre til børnehaven?
Det er selvfølgelig umuligt at forudsige, hvordan de begge tackler det - det kan være, det ikke rører nogen af dem, når Mikkel stopper i dagplejen, men jeg vil alligevel gerne høre dine tanker om ovenstående :o)
Venligst A.