Tilknytning til børnehave

29. marts 2010

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Tilknytning til børnehave

Kære Helen

Min søn er nu 1,5 år og trives rigtig godt. Han taler ikke så meget endnu, men der kommer hele tiden flere lyde og små ord frem. Og det virker til, at han forstår det meste.

Han er rigtig glad for sin børnehave, hvor han går på stue med 18 børn i alderen 1-5/6. Han begyndte i børnehaven, da han var 1 år, og alt er bare gået så nemt.

Når vi derhjemme om morgenen siger, at han skal i børnehave og nævner navnene på nogle af de andre børn, lyser hans små øjne op, og han er med det samme på vej ud af døren. I børnehaven styrter han ind af døren og begynder straks at finde noget legetøj eller opsøge de andre børn. Der er 3 faste voksne, som han også er meget glad for.

Nu er det sådan, at min mand og jeg overvejer at arbejde nogle år i udlandet. Men bare tanken om at fjerne vores søn fra hans børnehave giver os med det samme ekstremt dårlig samvittighed.

Kan du sige noget om, hvorvidt det vil påvirke vores søns udvikling negativt, hvis vi f.eks. arbejder ...

Annonce

... 1-2 år i udlandet på nuværende tidspunkt? Vil det være nemmest for ham nu - eller måske først om 2-3-4-5 år?

Vi vil meget gerne give ham så en så tryg og stabil opvækst som muligt, men vil nok i løbet af hans barndom komme til at bo i udlandet nogle gange. Har du en mening om, hvornår dette er bedst i forhold til hans udvikling?

Hvad skal vi være opmærksomme på, hvis vi alligevel rejser ud, når han bliver 2 år? Sådan at vi skåner ham mest muligt.

Vi er også bekymrede for, at vores søns forhold til min mand, som vil komme til at arbejde en del, vil blive lidt ødelagt. Vi har hele tiden forsøgt at være så lige som muligt i forhold til vores søn - delte næsten barslen og ansvaret herhjemme 50-50. Vil min mands forhold til sin søn kunne blive "normalt" igen, når vi kommer tilbage igen om nogle år? Eller vil han skulle starte helt forfra? Og er det muligt?

På forhånd tusind tak for din hjælp. Vi har været rigtig glade for dine tidligere svar.

Med venlig hilsen
Trine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Gulsot nyfødt

Ca. 60% af alle nyfødte får en gullig farve i huden, det kaldes gulsot eller icterus/ikterus. Det opstår ofte, når barnet er 2-3 dage gammelt, og det topper, når barnet er 5 dage.

Gulsot er hos de fleste børn en ufarlig tilstand, som ikke skader barnet, og som ikke kræver behandling. Det opstår, fordi børn fødes med en del ekstra røde blodlegemer. Da barnet lå i livmoderen, var blodlegemerne med til at ilte barnets blod, men efter fødslen har lungerne overtaget denne funktion,...

Læs mere i Babylex

Vådservietter baby

Mange familier synes, det er praktisk at bruge vådservietter, når barnet f.eks. skal skiftes eller lige skal have tørret sine fingre.

Vådservietter kan dog indeholde parfume og miljøbelastende stoffer, som kan give dit barn allergi. Undgå derfor vådservietter med parfume- eller aromastoffer i indholdsdeklarationen.
Gå efter vådservietter, der er svanemærket med Svanemærket, eller med Astma Allergi Danmarks Blå Krans eller Allergy Certified.

Overvej også, om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for en fantastisk hjemmeside. Hvem er det egentlig udover dig som besvarer alle disse spørgsmål på denne side. For du kan da umuligt besvare dem alle ...

Tak for fantastiske guldkorn.

Mor til Mathias knap 8 måneder