Brev:
Efterfødsels blødning
25. marts 2010
Alder:
0 mdr.
Efterfødsels blødning
Hej Helen
Jeg har født en dejlig dreng nr 3 :-) for snart 3 uger siden. Fødslen forløb godt og uden komplikationer, dog måtte jordmoden efterfølgende presse blod ud af min livmoder for at tømme den for blod, da den ikke trak sig hurtigt nok sammen, fik også stikpiller for at den skulle trække sig sammen, hvilket virkede.
Min blødning stilnede hurtigt af, men blir dog forøget igen, hvis jeg bærer for længe på noget tungt fx indkøbsposer eller min søn på 2½!
I nat ved en amning opdager jeg at jeg har blødt noget mere en jeg plejer og går ned på toilettet, her konstaterer jeg at jeg ikke kun har blødt en del men at der også er kommet en lille håndfuld af noget sejt/slimet blodfarvet stads... og en del sort/røde blodklumer. Har du nogen god forklaring på hvad det kan være, er det evt rester af fosterhinder eller moderkage og er det noget jeg bør undersøges for?
Tak for din gode brevkasse, hvor jeg kan finde svar på al verdens ting og sager :-)
Venlig Hilsen
Maiken