Har mistet interessen for sutten

18. marts 2010

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Har mistet interessen for sutten

Hej Helen

Her kommer lige et andet spørgsmål. August på snart 9 mdr har brugt sut som en del af putteritualet både ved sine lure om dagen og om aftenen samt om natten som "trøst". Men i løbet af den sidste måned har han langsomt ændret holdning til sutten.

Han bliver nærmest vred over at vi tilbyder ham den, slår ud efter den, tager den og kaster den demonstrativt væk. Han vil slet ikke have den når han er ked af det (Det har dog heller ikke primært været her han brugte den før). Men det, der ...

Annonce

... er lidt frustrerende er, at hvor vi før havde sutten som "søvn-luller" og "puttehjælper" samt beroliger, så har vi den pludselig ikke mere og hvad er det så lige man sætter i stedet?

Tror du at det kan være fordi han skal bruge en større sut og tror du det ville kunne få ham tilbage på sutten at introducere en anden slags, eller er det fuldstændigt tåbeligt at gøre dette? Er det normalt at de i denne alder mister interessen for sutten ??

Glæder mig som altid til dit svar

Mange hilsner

Jane

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Sushi til børn

Børn må gerne få sushi - men der er nogle ting du skal overveje:

- Fisken der bruges skal have været frosset ned til - 20 grader i mindst 24 timer. Der kan forekomme parasitter i fisk og disse dræbes ved frysning.

- Sushien skal fremstilles under hygiejniske forhold. Den bør spises samme dag som den er lavet og køber du den færdigpakket skal du være opmærksom på korrekt opbevaringstemperatur og holdbarhedsdato.

- Børn under 3 år må højst spise 25...

Læs mere i Babylex

Sko

Det er vigtigt at barnets muskulatur i fødderne får mulighed for at udvikle sig rigtigt. Dette gøres bedst, hvis barnet får lov til at gå så meget som muligt på bare fødder.

Som hovedregel har børn ikke brug for sko, før de begynder at rejse sig og gå rundt. Når barnet skal have sin første sko, er det vigtigt at skoen er blød og passer til barnets fod. Der bør være en fast hælkappe og skoen bør ikke være så stor, at barnet risikerer at glide frem i den. Hvis foden glider, er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Jeg havde i en periode lidt problemer med at amme og var egentlig ved at smide håndklædet i ringen, men Helen sagde de rigtig ting som gjorde at jeg fortsatte og det er jeg rigtig glad for i dag ...

Camilla Martin