Brev:
Dræn, forkølelse og svømning
14. marts 2010
Alder:
17 mdr.
Dræn, forkølelse og svømning
Kære Helen!
Sikke mange spørgsmål jeg har i dag....
Jeg har hørt delte meninger om at gå i svømmehallen med et barn med dræn i ørerne. Ved du, hvad der er fup, og hvad der er fakta?
Både i forhold til, om der løber klorvand ind ad drænene og ind i ørerne og gør skade?
Eller om man får hyppigere infektioner af at være i svømmehallen og dermed risiko for mellemørebetændelse?
Han har haft mellemørebetændelse en gang, siden han fik dræn for 3 måneder siden. Det var efter en virus, og væsken/betændelsen løb ud ad drænet og generede kun kortvarigt. Men vi vil jo helst undgå det.
Vi har ikke været i svømmehallen, siden han begyndte at få mellemørebetændelser i forb. med vuggestuestart for godt 1/2 år siden. Men inden da var vi tit i svømmehallen. Og vi vil så gerne igen men er også bange for sygdom.
Med venlig hilsen
en spørgelysten mor