Opførsel, mad og græder flere gange om natten

9. marts 2010

Kategori:
Alder:
2 år, 3 mdr.

Opførsel, mad og græder flere gange om natten

Hej Helen

Nu har jeg virkelig brug for din hjælpe med både Omar på 2 år og 3 mdr, og med Basim på 1 år

Angående Omar har jeg 2 problemer, som jeg tidligere har fortalt dig at Omar har problemer med sit sprog. Han kan ikke mere end 10 ord og det kan sikkert være fordi han er to sproget, han forstår alt hvad jeg siger, men ville bare ikke det jeg har at sig at hvis nu jeg giver Omar mad, kiks eller lign. og andre børn kommer og tag noget fra ham så smider han madet på gulvet og hvilke ikke have det nogle gang imens han spiser og han har nok, så kommer Basim og tager en så slår han Basim og det irritere mig meget jeg ville meget gerne lærer ham at dele med andre og jeg f prøvet og forklare det, han gøre ikke andet end at græde og smide det han spist på gulvet.

Omar sover stadig hos os i sengen og Basim i sit ...

Annonce

... eget, da vi ikke har en stor lejlighed. Omar sover normalt kl. 10, da han ikke går på børnehave og nogle gang står han op og ville drikke og så ville han bare ikke sove igen, det tager mig 20 minutter for at få ham til at sove igen og det er hårdt for mig lige midt om natten og det samme har jeg med Basim.

Basim er snart 1 år han er 10 kg og 72 cm han er en lille mand Omar vare buttet end Basim

Basim spiser ikke meget han ville heller have flaske har prøvet og ikke giv ham flaske i 3 timer for at få spist noget, men det ville han alligevel ikke og spytter det bare ud og begynder med at græde. Basim sover omkring 9, men står op næsten hver anden time og han stopper ikke med at græde før han får flasken selv om jeg prøvet og tager ham op men ville slet ikke sove igen før han får flasken

Håber virkelig du kan hjælpe.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Angst hos børn

Børn vil i løbet af deres liv have perioder, hvor de er bange for forskellige ting. Man kan skelne lidt imellem frygt og angst. Barnet kan f.eks. blive bange for en stor hund der står og gør - her er der tale om frygt, og det kan være hensigtsmæssigt, fordi det er med til at holde barnet fra en situation, som måske kan være farlig.

Angst ligger lidt dybere og det kan f.eks. være når barnet ikke kan falde i søvn på grund af f.eks. tordenvejr. Når barnet oplever angst, så oplever...

Læs mere i Babylex

Gravid vitaminer

Når du er gravid, er det ekstra vigtigt at spise sund og varieret - det, du spiser og drikker under graviditeten, har betydning for dit barns udvikling i livmoderen.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at gravide tager et tilskud af folsyre, D-vitamin og jern. Desuden anbefales gravide at få tilstrækkeligt med kalk, enten gennem kosten eller som tilskud.

Folsyre: 400 mikrogram folsyre daglig fra graviditeten planlægges til og med 3 måneder henne. Dette tages i form af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit svar. Det er rart at blive mindet om alt det positive ved børnehavestarten, det er jo det jeg skal forsøge at give videre ;-)

Tak fra Tina