Flytning - 7 mdr.

3. marts 2010

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Flytning - 7 mdr.

Hej Helen!

På et tidspunkt skal vi flytte. Vi er den situation, at vi har købt og overtaget drømmehuset, som ligger lige ved siden af den skole ungerne skal gå på engang:-) Vi er endnu ikke flyttet, da vi ikke har fået solgt vores gamle hus. Vi satser på, at vi skal flytte engang i løbet af sommeren.

Det nye hus ligger i samme by som det gamle, -men i et helt andet område. Så for ungerne bliver det ud over nyt hus også totalt nye omgivelser og naboer. Men det er så også det, -ingen institutionsskift, ændringer i den daglige rytme osv...

Ungerne har været med ude i det nye hus flere gange. Lige for tiden kommer vi ...

Annonce

... dog ikke derude, da min mand er ved at male (den tjans har han fået, da jeg jo ammer...). Ligeså snart han er færdig med at male, og der er luftet godt ud, regner vi med at tage med derud igen, når han går og gør det indflytningsklar, -så kan ungerne lege derude, vi kan gå nogle ture derude osv.

Jeg kunne godt tænke mig at høre dine tanker, om hvad vi kan gøre for at den kommende flytning bliver så blid som mulig for ungerne. Især de "store" der formentlig bliver 2,5 og 4 år inden vi flytter. Er der noget konkret, de vil have glæde af vi gør? Hvordan plejer børn i den alder at håndtere en flytning?

Med venlig hilsen
UM

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Amning og sex

Når du ammer og dit bryst er fyldt med mælk, så vil det være helt naturligt at brystet lækker eller direkte sprøjter med mælk, hvis du bliver seksuelt stimuleret.

Brysterne kan også være følsomme på en anden måde, end hvis du ikke ammer. De kan være mere ømme og mere spændte, brystvorterne kan også gøre ondt.

Det er heller ikke unormalt at man oplever brystet meget anderledes, når det pludselig tjener som næringskilde for ens barn. Nogle kvinder (og også mænd)...

Læs mere i Babylex

Laktulose

Laktulose er et middel, som bruges ved hård mave. Hvis du oplever, at dit barn ikke kan komme af med sin afføring, afføringen er knoldet og hård, måske virker dit barn til at have smerter i forbindelse med, at det skal have afføring - så kan læge eller sundhedsplejerske anbefale dig, at du giver dit barn laktulose.

Laktulose drikkes, og kan f.eks. gives til baby på en ske. Laktulose virker ved at binde vand i tarmen og derved blødgøres afføringen, så barnet lettere kan komme af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen, Det er simpelthen så dejligt at jeg har fundet dig på nettet.. Dig kan jeg skrive til med alle mine tanker og udfordringer, og så får jeg et fornuftigt og brugbart svar – tak!!!