Vægttab og tør hud

3. februar 2010

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Vægttab og tør hud

Hej Helen.

Min lille datter på 15 mdr taber sig for tiden. Hun har været meget forkølet, og døjet med feber og feberkrampe (som jeg iøvrigt synes der er alt for lidt fokus på!!)

Nu har hun fået noget penicillin, for hun er rød i ørerne..
Men hun er nede på 8,6 kg, og er jo blevet ret tynd. Maven strutter dog som den plejer..
Hun er god til at drikke, men spiser ikke så meget som hun plejer. Og hun plejer altså at grovæde...
Skal vi begynde at ...

Annonce

... give hende mere fedtstof i maden?

Herudover har jeg et spørgsmål vedr. min ældste datter, Sophie. Hun er nu 3½. Hun har altid døjet med meget tør hud, især på arme og ben. Det er faktisk sådan nogle knopper, som hvis man har mega gåsehud, blandet med nogle bumselignende tingester..

Vi har været ved hudlæge, som sagde at det bare er tør hud, og vi skulle bruge en fed creme..
Det har vi nu gjort længe, men det virker ikke rigtigt...

Hilsen mig

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Citrusfrugter

Hvis man har allergi overfor græspollen, så kan man nogle gange reagere på citrusfrugter som appelsiner og klementiner. Reaktionen vil ofte være kløe og hævelse af læber, mund og svælg. Og det bedste man kan gøre er ikke at spise de citrusfrugter, som man reagerer på.

Nogle børn vil også reagere med rødt udslæt om munden, når de spiser citrusfrugter. Det skyldes normalt frugtsyren, som generer barnets lidt sarte hud og handler således ikke om at barnet ikke tåler...

Læs mere i Babylex

Angst hos børn

Børn vil i løbet af deres liv have perioder, hvor de er bange for forskellige ting. Man kan skelne lidt imellem frygt og angst. Barnet kan f.eks. blive bange for en stor hund der står og gør - her er der tale om frygt, og det kan være hensigtsmæssigt, fordi det er med til at holde barnet fra en situation, som måske kan være farlig.

Angst ligger lidt dybere og det kan f.eks. være når barnet ikke kan falde i søvn på grund af f.eks. tordenvejr. Når barnet oplever angst, så oplever...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Hvor er det altså fedt, at kunne skrive alle sine dumme og til tider overflødige spørgsmål her, og så få et godt og brugbart svar fra dig.

Venligst Susan, mor til Anna 13 måneder