Dagpleje / vuggestue

6. januar 2010

Kategori:
Alder:
2 år, 4 mdr.

Dagpleje / vuggestue

Hej Helen

Min datter på godt 2 år startede i dagpleje da hun var 8 måneder. Hun var rigtig glad for sin dagplejemor, men desværre var denne ofte syg, i perioder 1-2 uger om måneden. Vi synes selv at vi har været meget tålmodige, men da vores datter begyndte at reagere meget voldsomt på alt det flytten rundt (ville ikke spise, sov dårligt, var pyldret), bad vi kommunen om at få hende flyttet hen til den ene af gæstedagplejerne, som hun jo af gode grunde kendte rigtig godt.

Hun blev flyttet i august, altså som knap 2 årig. Det gik fint de første par uger, men så reagerede hun pludselig med at være meget sur, ked og trodsig i en måneds tid. Da det så lige var begyndt at gå rigtig godt efter et par måneder blev vores dagplejer nummer 2 fyret! Og her i mandags er vores datter så startet hos dagplejer nummer 3, som hun ikke kender særlig godt, men hun kommer dog i den samme legestue.

Jeg prøvede at få en vuggestueplads hos kommunen, men det kunne slet ikke komme på tale fordi vores datter er OVER 2 år! Nu er der så sket det her i juleferien at jeg har fået tilbudt en vuggestueplads til hende i en privat børnehave fra 1. Februar! Så skal hun jo flyttes igen, ...

Annonce

... men under alle omstændigheder skal hun jo i børnehave til sommer. Så er det bedre at flytte hende nu inden hun bliver glad for dagplejer nr. 3 også?

Det skal siges at vores datter er en krudtugle, og meget udadvendt, men samtidig knytter hun sig meget til de mennesker der er tæt på hende. Hun taler stadig om dagplejer nr 1, og at hun gerne vil op til hende. Jeg tror efterhånden hun er lidt meget forvirret! Jeg er bange for at hun pludselig ikke tør knytte sig til nogen mere.

For tiden er det som om at alle de mennesker hun holder af forsvinder ud af hendes liv. Hendes farmor døde for et år siden, og min mor er også alvorligt kræftsyg, og har måske kun et par år at leve i. Vi var ude at besøge børnehaven i går, og hun rendte straks hen og legede med de andre børn med det samme hun fik støvlerne af. Hun ville slet ikke med hjem igen, men samtidig var hun meget ked af det da vi kom hjem, men måske var hun bare træt. Hun vil komme i en lille gruppe på 10 børn alle født i 07. Hvad vil være det bedste for hende tror du? At flytte hende nu, ellers skal vi vente til sommer? Vi er i syv sind. Jeg synes bare det er så synd for hende.

Med venlig hilsen
en bekymret mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Optøning af spædbarnsmad

Hvis du gerne vil have små portioner skemad klar i fryseren, så er det vigtigt at følge disse retningslinjer:

- Nedfrysning skal foregå hurtigt efter, at maden er tilberedt. Maden fryses ned i små bøtter eller poser, som er beregnet til frysning af (baby)mad.

- Maden kan opbevares en månedstid i fryseren, når temperaturen holdes på -18 grader eller derunder. Den begrænsede periode er fastsat for at sikre en god smag i maden.

- Mad som har været...

Læs mere i Babylex

Overtøj til børn

Vindtæt og vandtæt overtøj, som flyverdragt, jakke og overtræksbukser er ideelt, når børn skal lege ude og det er køligt.

Luffer eller vanter sættes fast i ærmet med trykknap eller specielle spænder, som man køber netop til formålet. Snore, halstørklæder og bælter er for farligt. De kan medføre at barnet hænger fast, når det klatrer rundt og bevæger sig i leg, og det kan i værste tilfælde medføre, at barnet hænger fast og bliver kvalt. I stedet for halstørklæde kan man købe en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for svar. Selvom jeg inderst inde godt ved, at der nok ikke er det store at gøre ved vore urolige nætter - andet end at vente på hun bliver større - så er det altid rart at vende det med dig alligevel.

Jeg synes det er så synd, at du aldrig ser alle de små søde, som vi snakker om. Så her er ihvertfald et billede af vores lille datter - det glade barn.

Kærlig hilsen Stine