Brev:
Presser i søvne om natten
2. januar 2010
Alder:
1 mdr.
Presser i søvne om natten
Hej Helen!
Allerførst, tak for dine tidligere svar. Har altid været en hjælp!
Jeg har d.01.12.09 fået en skøn datter. Det har været en lidt fortumlet start vi har haft. For det første gik amningen i ged, så jeg måtte droppe det og hun måtte så gå over til flaske. Det fik hun forstoppelse af, hvor hun så fik lactulose for at få hul igennem. Da det ikke virker så godt er vi gået over til at hun kun får Grøn Allomin, samt at hun stadig får lactulose.
Nu kommer det jeg så vil snakke om.
Om natten når hun har fået sin kl.3 flaske begynder hun at ligge og vride og presse (ret meget). Som om at hun skal af med noget afføring/luft. Det fortsætter hun med i omkring et par timer, men der kommer ikke noget afføring ud, dog lidt luft.
Hvad kan vi gøre?
Vi har givet hende sukkervand ind imellem om aftenen fordi det har virket som om at hun har haft mavepine. Vi har dog ikke givet hende sukkervand om natten.
Jeg har det ikke så godt med at give hende sukkervand, netop pga. sukker til børn er jeg ikke glad for...
Jeg har endda lagt og masseret hendes mave (i cirkler om navlen), og det får hende ind i mellem til at slappe af.
Hun græder ikke når hun ligger og presser om natten, og virker ikke generet af det på den måde. Hun koger dog op når hun ligger der og bruger krudt på at presse.
Det er mere os der bliver generet af at hun ligger og "klynker" og mosler rundt i sin vugge, samt at jeg i nogle timer mere eller mindre skal massere hendes mave hele tiden.
Håber du har et svar.
Hilsen Lusen