Presser i søvne om natten

2. januar 2010

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Presser i søvne om natten

Hej Helen!

Allerførst, tak for dine tidligere svar. Har altid været en hjælp!

Jeg har d.01.12.09 fået en skøn datter. Det har været en lidt fortumlet start vi har haft. For det første gik amningen i ged, så jeg måtte droppe det og hun måtte så gå over til flaske. Det fik hun forstoppelse af, hvor hun så fik lactulose for at få hul igennem. Da det ikke virker så godt er vi gået over til at hun kun får Grøn Allomin, samt at hun stadig får lactulose.

Nu kommer det jeg så vil snakke om.
Om natten når hun har fået sin kl.3 flaske begynder hun at ligge og vride og presse (ret meget). Som om at hun skal af med noget afføring/luft. Det fortsætter hun med i omkring et par timer, men der kommer ikke noget afføring ud, dog lidt luft.

Hvad kan vi ...

Annonce

... gøre?

Vi har givet hende sukkervand ind imellem om aftenen fordi det har virket som om at hun har haft mavepine. Vi har dog ikke givet hende sukkervand om natten.
Jeg har det ikke så godt med at give hende sukkervand, netop pga. sukker til børn er jeg ikke glad for...
Jeg har endda lagt og masseret hendes mave (i cirkler om navlen), og det får hende ind i mellem til at slappe af.
Hun græder ikke når hun ligger og presser om natten, og virker ikke generet af det på den måde. Hun koger dog op når hun ligger der og bruger krudt på at presse.

Det er mere os der bliver generet af at hun ligger og "klynker" og mosler rundt i sin vugge, samt at jeg i nogle timer mere eller mindre skal massere hendes mave hele tiden.

Håber du har et svar.
Hilsen Lusen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Udslæt - hos børn

Børn kan få mange forskellige slags knopper og udslæt. Det kan være svært at afgøre, om det bare er noget forbipasserende, og hvis du er i tvivl, så kontakt altid lægen. De mest almindelige former for udslæt hos babyer er:

- Ble-eksem: Voldsom rød numse, knopper, og det kan være smertefuldt. Det kan skyldes at barnet ikke tåler det materiale, som engangsbleen er lavet af, og det kan derfor være en fordel at prøve et andet blemærke. Det kan også skyldes, at barnets hud reagerer på...

Læs mere i Babylex

Kæledyr og børn

I rigtig mange børnefamilier har man en eller anden form for kæledyr, og det er ofte en hund, kat eller et andet kæledyr med pels.

Det kan være rigtig dejligt for børn at vokse op sammen med dyr, og det er lærerigt at skulle hjælpe til med at passe et dyr og sørge for,, at dyret har det godt. At skulle være med til at tage sig af et kæledyr lærer dit barn om ansvar. Det overordnede ansvar for kæledyret er dog dit. Du kan ikke regne med, at dit barn selv kan sørge for et kæledyr,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Endnu engang tak for dit søde, positive og lange svar. Jeg vender tilbage og fortæller om vores videre forløb.

En rigtig god jul til dig og din familie

Hilsen fra os