Sprog, opførelse, mad

8. december 2009

Kategori:
Alder:
2 år

Sprog, opførelse, mad

Hej Helen

Jeg skriver til dig nu for jeg har brug for dine gode råd.

Omar er 2 år og han vokser meget fint og er en frisk drenge, men jeg er stadig bekymret for omars sprog, han kan stadig ikke finde ud af at tale, han kan kun nogle par ord, omar blev tjekket hos min egen læge og han fejler ikke noget, men måske er det fordi han hører 3 sprog, men tror ikke det gør stor forskel der jeg kender mange børn som har flere sprog og de taler meget tidligt.

Jeg føler når jeg taler dansk med ham så bliver han meget glad og begynder med at tale babysprog. På dansk kan han sig hvad er det (det var), kom , nej, bil, hvorfor (hvafa) far. På arabisk kan han sig mama, baba ,ay dah (hvad er det) kab (hund) la (nej) taal (kom) gabe (smid det ud) otaha(kat). Han forstår alt det vi siger til ham, altså hvis jeg siger hent bolden så gøre han det.

Jeg har os lige noget som jeg gerne ville have din råd til. Omar er den type der bliver hurtigt sur og kan finde på at smadre alt hvis jeg nu tager noget fra ham som han ikke må have den, så kan han finde på at slå sin bror og riv mig af håret eller så smider han sig selv på gulvet, han gør det kun fordi han ved at det gør mig sur og hvis jeg giver ham noget han skal ...

Annonce

... spise og ville bare hjælpe ham med det så smider han det på gulvet, han kan også finde på at smide tallerken en på mit ansigt jeg har prøvet flere gang med at snak til ham meget pænt og sig ’’nej det må du ikke gør’’ selv om han forstår det er forkert, han gør det alligevel han smider rundt på glas hvis han ser det og det det gør mig pinligt hvis han gør det hos nogen jeg kender.

Han er slet ikke stille hvis jeg er på besøg hos mine veninder omar gør mange forkert ting, men på en sjov måde, altså hvis han gør det så griner alle selv om jeg siger det forkert, men de kan ikke hold sig selv de griner af hans ansigtudtryk. Er det måske fordi han blev forkælet? forresten omar går ikke i vuggestue, fordi jeg bor i sverige jeg ville ikke have han har svenske sprog jeg flytter snart til danmark derfor venter jeg lige lidt med vuggestuen

Så har jeg lige et problem med basim han er nu 8 mdr, han kan slet ikke lide og spise mad hver gang jeg giver ham mad så kaster han det op, han er kun glad for færdig blandet mad han kan kun lige og spise noget der nemt men ikke kylling og ris og fisk alt det ligende ville han bare kaste det op. Så ved ikke lige om du har nogen gode råd til det

Med venlig hilsen
Samia

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Smile

Der er ikke noget bedre end at få et smil fra sit barn!

Allerede få timer efter fødslen ligger barnet og kigger på sine omgivelser og på mor og far. I et sådan øjeblik kan man godt opleve sit barn smile. Det er dejligt, men er dog endnu ikke det bevidste smil.

Først når barnet er ca 6 uger gammelt kan man opleve det mere bevidste smil, hvor det er synet af mor, far, storesøsters ansigt, som får lillebror til at smile.

Jo mere du kan smile, pludre og...

Læs mere i Babylex

Colostrum (råmælk)

Colostrum er navnet på den mælk der dannes i brystet umiddelbart efter fødslen. Dette kaldes også råmælk og alle kvinder vil danne råmælk, også selvom de føder for tidligt.

Råmælken er meget proteinrig og indeholder antistoffer som er med til at bekytte barnet mod sygdomme og beskytte imunforsvaret. Antistofferne beskytter mod sygdomme ved at beklæde tarmsystemet indvendigt, så bakterier mv. trænger ind i tarmen.

Colostrum er fed og gullig. Den kommer i små...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så er det mig igen…..Tusind tak for dit svar og mange brugbare råd til min søns dagsrytme og nattesøvn. Vi vil straks gå i gang!

Kari, mor til dreng på 6 måneder