Sut eller ikke sut

8. december 2009

Kategori:
Alder:
17 mdr.

Sut eller ikke sut

Hej Helen

Min datter er nu 17 måneder.

Da hun startede med at bruge sut og de første mange måneder, brugte hun kun sin sut, når hun sov.

Nu er hun så imidlertid blevet meeeeget glad for den og siger "suuuu" hvert andet minut, hvis hun ikke har den. Og hun bliver stiktosset, hvis vi siger nej og forsøger at aflede hende.

Jeg kan ikke helt finde ud af, hvordan jeg skal forholde mig til det. Egentlig burde det jo ikke være nødvendigt for hende at have sutten, hvis hun sidder og leger og er glad, mens hun gerne må få den en halv times tid, hvis hun sidder og slapper af og kobler af efter en lang dag i vugger.

Vi ved jo ikke ...

Annonce

... helt, hvor meget hun har den i vuggestuen, så i princippet kunne hun have den i munden hele dagen, hvis vi også giver efter, når hun kommer hjem. Og det er vel ikke sundt at have en sut i munden hele tiden? Jeg er bange for, at hun skal få suttebid, og synes nærmest allerede, at jeg kan ane, at det er på vej - men kan det næsten passe, så tidligt?

Er det bare fint, at hun får den, når hun vil? Eller skal vi tage kampen, så hun kun får den, når hun skal sove eller er ked af det?

Så ja, spørgsmålet er vel generelt: Hvordan er det nu med sutter? :o)

Det er svært for moderhjertet med den der hjerteskærende "suuuuu"-gråd :o).

Hilsen Janni

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Orlov

Som børnefamilie i Danmark, har I særlige rettigheder i forhold til at få orlov.

I har f.eks. begge ret til at holde barselsorlov, når I skal have et barn. Der er mange muligheder for at dele, forlænge eller udskyde orlovsperioder. De økonomiske vilkår for orloven afhænger af jeres jobsituation.

Hovedreglen er, at kvinder har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen. Mænd har ret til to ugers orlov i løbet af de første 14 uger. Herefter...

Læs mere i Babylex

Fødetaske

En fødetaske er den taske, som du skal bruge, imens du er på hospitalet, når du skal føde. Uanet om du skal føde ambulant eller være på barselsgangen i flere dage, så er det rart at have lidt ting pakket og parat.

Til selve fødslen vil nogle kvinder medbringe tøj, som de kan føde i, hvor andre kvinder vil bruge det tøj, som man får udleveret på sygehuset. Det kan være rart, at du har dine egne toiletartikler, shampoo, børste, tandbørste, hårelastikker osv. men derudover så er det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for alt din støtte og hjælp indtil nu. Igennem dig har jeg lært at have tillid til mine beslutninger og oser ud af tryghedsposen til min dreng og dette med god samvittighed!!!

Ingen tvivl om at du altid skal være min sundhedsplejerske :-)

Kærlig hilsen
P, mor til dreng på 15 måneder.