Brev:
Sut eller ikke sut
8. december 2009
Alder:
17 mdr.
Sut eller ikke sut
Hej Helen
Min datter er nu 17 måneder.
Da hun startede med at bruge sut og de første mange måneder, brugte hun kun sin sut, når hun sov.
Nu er hun så imidlertid blevet meeeeget glad for den og siger "suuuu" hvert andet minut, hvis hun ikke har den. Og hun bliver stiktosset, hvis vi siger nej og forsøger at aflede hende.
Jeg kan ikke helt finde ud af, hvordan jeg skal forholde mig til det. Egentlig burde det jo ikke være nødvendigt for hende at have sutten, hvis hun sidder og leger og er glad, mens hun gerne må få den en halv times tid, hvis hun sidder og slapper af og kobler af efter en lang dag i vugger.
Vi ved jo ikke helt, hvor meget hun har den i vuggestuen, så i princippet kunne hun have den i munden hele dagen, hvis vi også giver efter, når hun kommer hjem. Og det er vel ikke sundt at have en sut i munden hele tiden? Jeg er bange for, at hun skal få suttebid, og synes nærmest allerede, at jeg kan ane, at det er på vej - men kan det næsten passe, så tidligt?
Er det bare fint, at hun får den, når hun vil? Eller skal vi tage kampen, så hun kun får den, når hun skal sove eller er ked af det?
Så ja, spørgsmålet er vel generelt: Hvordan er det nu med sutter? :o)
Det er svært for moderhjertet med den der hjerteskærende "suuuuu"-gråd :o).
Hilsen Janni