Brev:
Søvn, uro, mad mv.
19. november 2009
Alder:
5 mdr.
Søvn, uro, mad mv.
Hej Helen!
Min datter er nu lidt over 5 mdr.
Lidt i forlængelse af mine forrige spørgsmål så vil jeg høre om det kan påvirke deres søvn, hvis de ligger i en vugge der er for lille??
Nu er hun begyndt at vågne mellem kl 21.30-22.00 og hun er simpelthen ikke til at få til at falde i søvn jeg ammer hende som regel fra begge bryster liggende for enten er hun faldet i søvn ved det første bryst og når jeg så vil putte hende i sin egen seng så vågner hun og det hele starter forfra eller også falder hun ikke i søvn ved brystet, men vil bare ikke have mere så møver hun rundt griner lidt er lidt utilfreds osv. nogen gange til langt over midnat og det er temmelig hårdt. Men det virker som om hun sover rigtig godt i vores seng.
Jeg er gået igang med grød igen fordi jeg tænkte at hun nok ikke får nok og det går fint nok. Hun får det til middag. Det er mig der stopper og hun spiser måske 15-25 teskefulde. Hun har dog ikke haft afføring siden i søndags (der ammede jeg hende stadig fuldt, er først begyndt på grød igen her i tirsdags). er det meget normalt afføringsmønster nu når hun også er startet på grød?. Hun ammes ca. 7 gange fra 06.00 til 19.00 og om natten er det meget forskelligt men omkring 2 eller 3 gange.
Her til aften gave jeg hende så noget moset broccoli og det kunne hun også godt lide... tænkte at det kunne give hendes mave lidt at arbejde med.. men det var måske dumt eller ???
Der titter en lille tand frem i hendes undermund men det syntes jeg ikke hun er mærkede af om dagen så det kan vel ikke være det der er skyld i at hun sover dårligt om natten/aften?
Så jeg ved ikke og det er fordi hun er sulten, er vuggen for lille så jeg skal flytte hende på eget værelse i hendes tremmeseng eller er det måske tanden der driller????
Forresten svarede du ikke på mit spørgsmål vedr. quinoa grød. Er det hårdt for deres maver og er blandningsforholdet det samme som ved andre grødtyper?
Glæder mig til at hører dit råd!
Mie