Brev:
Dagpleje hos mor
14. november 2009
Alder:
13 mdr.
Dagpleje hos mor
Hej Helen
Jeg har været så heldig (troede jeg) at få min søn på 13 md i dagpleje hos mig selv. Jeg har nu et andet barn på 16md og et nyt barn på 8md. Jeg oplever 2 problemer jeg ikke ved hvad jeg skal stille op med.
Det første er min søns jalousi. Når jeg får nye børn som skal køres ind går han helt agurk. Eller når de græder går han agurk. Han skriger som en sindssyg og vil hele tiden sidde på min arm og have al min opmærksomhed. Det andet barn jeg har er der ingen problemer med. Altså hende kan jeg sagtens sidde med på skødet og hygge med uden at min egen søn flipper. Det har været sådan hver gang jeg skal køre nye børn ind.
Når vi er i legestuen med mange børn og andre dagplejere kan han heller ikke klare, hvis der er meget gråd. Jeg sørger for at sidde på gulvet al den tid jeg kan og giver ham al den opmærksomhed jeg kan men intet hjælper. Han er blevet meget morsyg efter jeg startede som dagplejemor og jeg må indrømme at jeg er blevet så træt at hans ballade at jeg har fundet en anden dagplejer som han skal hos om et par mdr.
Det andet problem er hans middagslur. Når jeg putter dem 12.30 tar jeg ham med ind og putter de andre, og det går smertefrit og uden gråd. Jeg putter ham til sidst men af en eller anden årsag så vil han ikke sove. Han sover på sit eget værelse og har gjort det længe. Nogle gange skal jeg bruge 40 min på at få ham til at sove og så sover han måske kun i 20 min. Når han ellers skal puttes har vi ingen problemer. Vi kan lægge ham og så gå og så falder han selv i søvn. Det har ingen betydning om han sover om formiddagen eller ej. Hvis vores barnepige putter ham så har hun ingen problemer til middag og så sover han 2 timer.
Hvad skal jeg stille op?? Jeg er efterhånden ret fustreret over ham.