Halvdagsbørnehave og lidt andet

13. november 2009

Kategori:
Alder:
2 år

Halvdagsbørnehave og lidt andet

Hej Helen.

Bliver lige nødt til at skrive igen hvor glad jeg er for at du har den her hjemmeside! Det er så fantastisk at have et sted, hvor der er en faglig person, men også utroligt omsorgsfuld, som gider at høre og svare på alle de bekymringer og tanker man har som mor. :-D

Men herhjemme går det simpelthen FANTASTISK!

Jeg tror aldrig at jeg har haft det så godt i hele mit liv! Det som psykologen gør, er næsten magisk! og de redskaber jeg får af hende, som er meditation og ændring af tanker, bruger jeg i hverdagen, og de hjælper sgu!

Og nu ved jeg godt, at du måske gerne så at vi havde ventet med nummer 2, men sagen er at jeg er gravid igen! Og er så lykkelig! Jeg er kun 6 uger henne, men har fået en tidlig scanning i uge 8, for at fjerne frygten for at vi igen får et sygt foster. Men jeg tænker ikke så meget over det, da sandsynligheden for det er jo næsten lig nul.

Men jeg tager det meget roligt.

Men nu er der jo nye tanker, der opstår ang. Isabella. Min største frygt er jo at hun bliver tilsidesat, når der kommer en ny, men samtidig ved jeg egentlig godt at det ikke vil ske.

Fordi vi er meget opmærksomme på det, og jeg har tænkt mig at inddrage hende så meget hun nu gider, både før og efter. VI har jo et meget, meget tæt bånd, og hun er meget morglad, men jeg har talt med andre mødre, og det de har gjort har jeg tænkt mig at gøre.

Men denne gang føler jeg mig meget mere rustet til en lille baby, og jeg er helt overbevist at vi klarer det uden at Isabella lider nogen nød.

Jeg skriver egentlig til dig vedr. det med at gå hjemme og blev meget glad for sit svar ang. det med ulemper og fordele ved ikke at være i daginstitution.

Nu er der opstået den mulighed at min svigermor har mistet sit arbejde, desværre, og da hun ikke har så meget andet at gå op i end sit barnebarn og arbejde, er der en mulighed for at hun gerne vil passe Isabella nogle dage om ugen.

Jeg har ikke tænkt mig at gøre noget endnu, men jeg tænker måske om det ville være en fordel at hun stoppede ...

Annonce

... et halvt år før hun skal i børnehave, især fordi jeg skal føde til juli (hvis alt går vel), og hun skal starte i børnehave d. 1 nov.

Jeg er ekstremt opmærksom på at hun ikke skal have for mange ting, der ændrer sig på een gang og at vi skal bibeholde de faste rutiner som vi kan. Jeg har fx. aftalt med min kæreste, at jeg VIL fortsætte med at bade hende, fordi det er vores lille hyggetur og have alenetid med hende, som vi plejer.

Jeg har også tænkt mig ikke at være stolt denne gang, og bede svigermor og mor om hjælp.

Men jeg tænker jo på den børnhave. Min tanke går lidt på halvdagsbørnehave for hende. Nu ved jeg at det vist skal være faste dage om ugen, så hvis man kunne gøre det så¨dan at hun var i børnehave 3 dage om ugen of farmor har hende 2 dage...eller hvad der nu passer.

I min verden ville det være ideelt.

Men det er MIN verden!

For hvad ville være godt for Isabella, spørger jeg så.

Jeg hører om de mødre som startede med halvdags, men endte i helldags, fordi barnet tit ikke kom med på tur, fordi det lige var den dag, det havde fri.

Og jeg vil bare ikke være den, der er årsag til at isabella føler sig udenfor!

Så hvad er din holdning, erfaring og tanker vedr. halvdagsbørnehave?

Jeg ved godt der er et helt år til, og meget kan nå at ændre sig med isabella.

En anden mulighed kunne jo være at vi bare gør som vi har gjort indtil videre. At jeg engangimellem giver hende en fridag fra dagpleje og så tager vi i zoo eller bare hygger hjemme.

Du kan vel se at jeg tænker ret langt fremad...hahahaha... men det er nu engang sådan jeg er. Velvidende om at jeg ikke kan planlægge alt, men jeg kan godt lide at have nogle overordnede ramer, som man så kan justere henad vejen efter behov. :-)

Jeg kan forresten fortælle at hun igen er på fedekur, da hun kun vejer 10, 6 kg. Hun er jo spinkel, men har en god appetit, dog spiser hun jo stadig mest vegetarisk, men får dog kød.

Men lægen var ikke bekymret.

Jeg glæder mig meget til at høre fra dig.

Kærlig hilsen
Camilla

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

Brystopereret

Mange kvinder bliver idag brystopereret. En brystoperation kan både være en brystreduktion, hvor man har fjernet noget af brystet og en brystimplantation, hvor man har gjort brysterne større.

Mange kvinder bekymrer sig om hvorvidt de vil kunne amme deres barn, når de er brystopererede og der er ikke andet at gøre, end at se hvad tiden bringer. Nogle kvinder vil fint kunne amme, det afhænger meget af operationsmåden. En del kvinder ammer delvist, giver altså bryst og supplerer med...

Læs mere i Babylex

Madras til barnevogn

En barnevognsmadras kan være lavet af forskellige materialer, f.eks. skumgummi. Det betyder, at madrassen let suger kondensvand, der naturligt vil samle sig i barnevognen, når barnet sveder eller bare trækker vejret. Derfor er det vigtigt, at madrassen løftes op og stilles på højkant dagligt, og når barnevognen ikke bruges, så madrassen er tør, når barnet skal ligge på den.

Om vinteren kan det være nødvendigt at tage madrassen med ind, så barnet ikke lægges på en iskold madras,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så lykkedes det! Efter så mange måneder, er Johan faldet i søvn i sin barnevogn, op til flere gange.

Jeg har idag vækket ham en halv time før han plejer at vågne, og nu har han sovet 45 min. formiddag (barnevogn), og ligger nu pt. og sover middagslur (indtil nu en time). Så jeg kan slet ikke få armene ned:)

Vi ser om vi kan hoppe på togene i tide, tak for hjælpen:)

Venlig hilsen
Kathrine, mor til Johan på 6 måneder