Hjælp vi skal flytte

3. november 2009

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Hjælp vi skal flytte

Kære Helen.

Tak for en super brevkasse. Og nu vil jeg gerne have hjælp også.

Min datter Tilde på 1 år har gået i dagpleje siden hun var 5 1/2 måned, da jeg er selvstændig. Vi har købt hus og skal flytte til ny kommune idet nye år. Vi kommer til at bo tæt på mit arbejde så hun får 5 vågne timer mere med mig om ugen pga sparret transport. På det tidpunkt er hun 15 mdr.

Jeg har i den forbindelse 3 spørgsmål:

Skal vi starte hende op i ny dagpleje/vuggestue en måned før vi flytter så hun kan vende sig til de nye mennesker men fra sit gamle hjem.
Eller gøre begge dele samtidigt så perioden med stress samlet bliver kortere?

Vi har været enormt glad for ...

Annonce

... dagplejen her. Men skal vi starte hende op i integreret institution så hun slipper for et skift igen efter yderlig 18 mdr?

Hun har aldrig villet tage sut og jeg planlægger at amme hende om aftenen indtil vi er faldet på plads, da der ligger meget tryghed i dette for hende.

Hun trives stort, går fint snakker meget kan sige hej bøh og mam og dada for far - er dog meget morsyg for tiden men jeg tror det er fordi der er knald på udviklingen på alle fronter.

Vi praktiserer attachment parenting og hun sover hos os om natten i samme seng. Hun har altid sovet igennem. Hvilke reaktioner kan jeg forvente fra hende iforbindelse med flytning ?

Med venlig hilsen
Betina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

Annonce

Viden om børn:

Brok (hernie)

Et barn der buler lidt ud ved navlen, har sandsynligvis navlebrok. Udposningen er typisk på størrelse med en hasselnød, men den kan også blive stor som en valnød.

Navlebrok er ikke farligt, og det forsvinder ofte før barnet er blevet 2 år. Det giver sjældent gener, men det kan sætte sig fast og give smerter - i disse tilfælde skal brokket skubbes på plads enten af forældrene eller af lægen.

Hvis navlebrokket ikke forsvinder af sig selv, vil man ofte vælge at...

Læs mere i Babylex

Overtøj til børn

Vindtæt og vandtæt overtøj, som flyverdragt, jakke og overtræksbukser er ideelt, når børn skal lege ude og det er køligt.

Luffer eller vanter sættes fast i ærmet med trykknap eller specielle spænder, som man køber netop til formålet. Snore, halstørklæder og bælter er for farligt. De kan medføre at barnet hænger fast, når det klatrer rundt og bevæger sig i leg, og det kan i værste tilfælde medføre, at barnet hænger fast og bliver kvalt. I stedet for halstørklæde kan man købe en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det kan ikke siges for mange gange. Din bog om barnets søvn er helt fantastisk og hver gang jeg læser i den giver den mig ro i stedet for at stresse over at mit barn ikke nødvendigvis sover 16-20 timer i døgnet i en alder af 3 mdr, som man læser mange andre steder.

Hilsen mor til pige på 3 måneder