Brev:
Hjælp vi skal flytte
3. november 2009
Alder:
12 mdr.
Hjælp vi skal flytte
Kære Helen.
Tak for en super brevkasse. Og nu vil jeg gerne have hjælp også.
Min datter Tilde på 1 år har gået i dagpleje siden hun var 5 1/2 måned, da jeg er selvstændig. Vi har købt hus og skal flytte til ny kommune idet nye år. Vi kommer til at bo tæt på mit arbejde så hun får 5 vågne timer mere med mig om ugen pga sparret transport. På det tidpunkt er hun 15 mdr.
Jeg har i den forbindelse 3 spørgsmål:
Skal vi starte hende op i ny dagpleje/vuggestue en måned før vi flytter så hun kan vende sig til de nye mennesker men fra sit gamle hjem.
Eller gøre begge dele samtidigt så perioden med stress samlet bliver kortere?
Vi har været enormt glad for dagplejen her. Men skal vi starte hende op i integreret institution så hun slipper for et skift igen efter yderlig 18 mdr?
Hun har aldrig villet tage sut og jeg planlægger at amme hende om aftenen indtil vi er faldet på plads, da der ligger meget tryghed i dette for hende.
Hun trives stort, går fint snakker meget kan sige hej bøh og mam og dada for far - er dog meget morsyg for tiden men jeg tror det er fordi der er knald på udviklingen på alle fronter.
Vi praktiserer attachment parenting og hun sover hos os om natten i samme seng. Hun har altid sovet igennem. Hvilke reaktioner kan jeg forvente fra hende iforbindelse med flytning ?
Med venlig hilsen
Betina