Brev:
Vuggestue eller dagpleje
31. oktober 2009
Alder:
10 mdr.
Vuggestue eller dagpleje
Kære Helen
Jeg kan stolt sige, at den lille tykke trold er begyndt at kravle. Hun kravler nogle få tag inde på et tæppe, når der er noget legetøj, hun meget gerne vil have. Det er så sødt og dejligt, at hun kan finde ud af det. Nu varer det nok ikke længe, før hun er overalt:).
Som jeg tidligere har fortalt, afventer vi nu en ny pasningsordning. Vi kan få en plads i en vuggestue, som ligger langt fra vores bopæl og en kæmpe omvej for os begge i forhold til arbejdet. Vi kan også få hende passes hos en dagplejemor i området. Vi var som udgangspunkt ikke meget for en dagplejemor, men vores hverdag skal jo også hænge sammen. Samtidig har vi en dårlig episode med i bagagen, og jeg ved, hun bliver meget ked af at blive afleveret.
Vi kan få en plads i vores foretrukne vuggestue et par måneder efter, jeg er startet arbejde. Hvad skal vi dog gøre? Er der noget, der taler for, at lade hende starte i dagpleje i stedet for vuggestue? Jeg tænkte, at det er tryggere for hende med en enkelt voksen i et hjem med få andre børn, også rykke hende til april, når vi kan få en plads i vuggestue. Eller er det smartere at lade hende vænne sig til livet i en vuggestue, håbe at vi bliver så glade for den, at vi kan leve med logistikken eller flytte hende senere. Vi synes virkelig, det er svært... Vi vil jo det bedste for den lille trold.
Jeg ser meget frem til dit svar
- venligst Troldens mor