Dagplejestart - 10 mdr.

30. oktober 2009

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Dagplejestart - 10 mdr.

Kære Helen,

Jeg har en datter på 10mdr som skal starte i dagpleje på mandag. Jeg har derfor et spørgsmål i forhold til dagpleje start.

Pt. sover hun to lure i løbet af dagen. Hun har tidligere sovet to gange 1½ time, men er den sidste uges tid begyndt at sove 2-2½ time til formiddag og 1½ time til eftermiddag. Jeg kan se at dette kan blive et problem i dagplejen, da det jo er mellem 9-11 der sker noget i dagplejen og da hele hendes dagsrytme bliver rykket. Vi er ofte ude for at vække hende om eftermiddagen kl 16 for at denne lur ikke skal ligge for sent og hun ...

Annonce

... kan komme i seng i ordentlig tid til aften. Skal vi begynde at vække hende tidligere om formiddagen, og så håbe hun sover længere til eftermiddag? Eller vil det helt naturligt komme når hun starter i dagpleje?

Et andet spørgsmål går på at, hun er lige kommet af med sin flaske kl. 23-00 om aftenen. Hun får derfor kun sin godnatflaske (240ml) inden sengetid. Vi supplerer med mælk på kop og en portion youghurt 1x om dagen for at hun får den mælk hun skal have. Er dette ok eller skal vi også give jern dråber?

På forhånd tak for dine råd.

Med venlig hilsen
Betzy

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Pethidin ved fødsel

Pethidin er et morfinlignende stof, som især blev brugt ved fødsler førhen i tiden. I dag vil man ofte vælge at tilbyde den fødende en epiduralblokade i stede, hvis hun har voldsomme smerter. I særlige tilfælde kan man dog stadig vælge at give pethidin til fødende. Det gives som injektion, og virkningen indtræder efter ca ½ time.

Der er en del bivirkninger forbundet med at give pethidiin, blandt andet kan det nedsætte ve-aktiviteten, give den gravide kvalme og gøre hende svimmel...

Læs mere i Babylex

Sove inde

Når barnet sover inde, så er det sikreste at sove i egen seng, men i samme rum som forældrene - i hvert fald, når der er tale om et spædbarn. Det nedsætter risikoen for vuggedød.

Vælger du at sove sammen med dit barn, skal dit barn have ligeså meget plads, som hvis det sov i egen seng. Det skal have sin egen dyne og skal sove på en fast madras uden løse lagner, tæpper eller lignende.

Temperaturen skal være mellem 18-20 grader og barnet skal iklædes tøj, der passer...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for alle dine gode brugbare svar. Min lille dreng stortrives og jeg nyder ham så uendelig meget.

Jeg må sige dig at du giver gode konkrete råd og i din vejledning kan man mærke din store interesse og enorme faglige ekspertise. Du er en fantastisk sundhedsplejerske og jeg er så glad for at have fundet dig.

Mange hilsner
Pernille, mor til dreng på 6 måneder