Brev:
Dagplejestart - 10 mdr.
30. oktober 2009
Alder:
10 mdr.
Dagplejestart - 10 mdr.
Kære Helen,
Jeg har en datter på 10mdr som skal starte i dagpleje på mandag. Jeg har derfor et spørgsmål i forhold til dagpleje start.
Pt. sover hun to lure i løbet af dagen. Hun har tidligere sovet to gange 1½ time, men er den sidste uges tid begyndt at sove 2-2½ time til formiddag og 1½ time til eftermiddag. Jeg kan se at dette kan blive et problem i dagplejen, da det jo er mellem 9-11 der sker noget i dagplejen og da hele hendes dagsrytme bliver rykket. Vi er ofte ude for at vække hende om eftermiddagen kl 16 for at denne lur ikke skal ligge for sent og hun kan komme i seng i ordentlig tid til aften. Skal vi begynde at vække hende tidligere om formiddagen, og så håbe hun sover længere til eftermiddag? Eller vil det helt naturligt komme når hun starter i dagpleje?
Et andet spørgsmål går på at, hun er lige kommet af med sin flaske kl. 23-00 om aftenen. Hun får derfor kun sin godnatflaske (240ml) inden sengetid. Vi supplerer med mælk på kop og en portion youghurt 1x om dagen for at hun får den mælk hun skal have. Er dette ok eller skal vi også give jern dråber?
På forhånd tak for dine råd.
Med venlig hilsen
Betzy