Ernæring, forstoppelse, varm dreng

23. oktober 2009

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Ernæring, forstoppelse, varm dreng

Hej Helen.

Nu prøver jeg igen at skrive til dig, da de sidste breve har givet godt igen.

Tobias har nu rundet det halve år.
Amningen er stoppet og han får nu grød, mos og mme (NAN). Dette har desværre resulteret i han har fået utrolig hård mave. Han bliver helt rød i hovedet når han sidder der og presser og har desværre opdaget rifter ved endetarmen.

Han er begyndt at få laktulose, så det skulle jo gerne hjælpe.
Vi har også købt det mme som skulle være til træg mave, så nu må vi se om det også kan afhjælpe at han har så ondt.

Er der andet jeg kan gøre.???

Han er ellers blevet en utrolig nem og en glad dreng. Han er meget sjældent sur, så det er vi selvfølgelig glade for.

Han får hirse/havregrød til morgen, øllebrød til middag og som regel kartoffelmos med grøntsager til aften, men det er som om de kartofler ikke er det store hit. Vi har holdt pause med dem i en lille uge, men han åbner ikke munden og ligefrem venter, som når han får grød. Han spytter det dog heller ikke ud, eller vender ...

Annonce

... hovedet væk, så tror ikke det er smagen. Men er det en anden måde at tilberede det på end det som er beskrevet i den bog fra sundhedsstyrrelsen???

Han har taget på efter han er begyndt at få fast føde, så det er jo skønt. Så føler jo lidt at jeg må ha sultet ham, da jeg ammede. Det er hårdt, når det er føste gang og alle har sagt man bare skal blive ved med at kæmpe for at få det til at virke. Kan kun sige, at det bestemt ikke er det værd. Men så ved jeg jo det til næste gang. ;-)

Nå men jeg har desuden et spørgsmål mere...

Han er en meget varm dreng, så er MEGET i tvivl om hvor meget tøj han skal have på når han sover ude. Han sover i garagen, så der kommer ikke træk ind til ham.

Når han skal sove formiddagslur, har han hue, en fleecetrøje med foer og når det er rigtig koldt har han vanter på. Og rigtig koldt, mener jeg under 8 grader. Vi har lånt en flyverdragt som jeg regner med han skal bruge når det bliver frost.

Hvor meget får jeg evt brug for???

Håber du kan hjælpe mig

Med venlig hilsen
Tine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Sygt barn

Det er altid svært at vurdere hvad et lille barn fejler, og er du i tvivl er det altid en god idé at kontakte lægen. Hellere en gang for meget end en gang for lidt.

De mest almindelige sygdomme hos børn er: Forkølelse, øjenbetændelse, mellemørebetændelse, lungebetændelse, maveinfektioner og skoldkopper.

Symptomerne er ofte: Manglende appetit, ondt i maven, opkastning og diarré samt feber.

Hvis det bliver nødvendigt at indlægge barent på sygehus er...

Læs mere i Babylex

Indeklima

Et godt indeklima er vigtigt for vores helbred og for blandt andet at mindske risikoen for husstøvmideallergi. Miljøstyrelsen har følgende 5 råd til bedre indeklimavaner:

1. Luk luften ind. Sørg for gennemtræk 2x5 minutter hver dag. Luften indenfor kan være mere forurenet end luften udenfor, og der skal gennemtræk til, for at luften bliver skiftet ud. Vinduer på klem giver ikke samme effekt.

2. Gør hyppigt rent. Fjern støv en gang om ugen f.eks. ved støvsugning og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Endnu engang ros til dig. Det varmer virkelig mit hjerte at læse dine svar til andre. Din grundighed tåler ingen sammenligning og findes ikke hos mange andre! Mange forældre og børn kan prise sig lykkelig for at have dig!

Glæder mig til at læse din bog.

Mange varme hilsner fra
Sophus og mor