Brev:
Ernæring, forstoppelse, varm dreng
23. oktober 2009
Alder:
6 mdr.
Ernæring, forstoppelse, varm dreng
Hej Helen.
Nu prøver jeg igen at skrive til dig, da de sidste breve har givet godt igen.
Tobias har nu rundet det halve år.
Amningen er stoppet og han får nu grød, mos og mme (NAN). Dette har desværre resulteret i han har fået utrolig hård mave. Han bliver helt rød i hovedet når han sidder der og presser og har desværre opdaget rifter ved endetarmen.
Han er begyndt at få laktulose, så det skulle jo gerne hjælpe.
Vi har også købt det mme som skulle være til træg mave, så nu må vi se om det også kan afhjælpe at han har så ondt.
Er der andet jeg kan gøre.???
Han er ellers blevet en utrolig nem og en glad dreng. Han er meget sjældent sur, så det er vi selvfølgelig glade for.
Han får hirse/havregrød til morgen, øllebrød til middag og som regel kartoffelmos med grøntsager til aften, men det er som om de kartofler ikke er det store hit. Vi har holdt pause med dem i en lille uge, men han åbner ikke munden og ligefrem venter, som når han får grød. Han spytter det dog heller ikke ud, eller vender hovedet væk, så tror ikke det er smagen. Men er det en anden måde at tilberede det på end det som er beskrevet i den bog fra sundhedsstyrrelsen???
Han har taget på efter han er begyndt at få fast føde, så det er jo skønt. Så føler jo lidt at jeg må ha sultet ham, da jeg ammede. Det er hårdt, når det er føste gang og alle har sagt man bare skal blive ved med at kæmpe for at få det til at virke. Kan kun sige, at det bestemt ikke er det værd. Men så ved jeg jo det til næste gang. ;-)
Nå men jeg har desuden et spørgsmål mere...
Han er en meget varm dreng, så er MEGET i tvivl om hvor meget tøj han skal have på når han sover ude. Han sover i garagen, så der kommer ikke træk ind til ham.
Når han skal sove formiddagslur, har han hue, en fleecetrøje med foer og når det er rigtig koldt har han vanter på. Og rigtig koldt, mener jeg under 8 grader. Vi har lånt en flyverdragt som jeg regner med han skal bruge når det bliver frost.
Hvor meget får jeg evt brug for???
Håber du kan hjælpe mig
Med venlig hilsen
Tine