Pædagogerne gør min kæreste og jeg så meget i tvivl om vi er gode nok forældre

23. oktober 2009

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Pædagogerne gør min kæreste og jeg så meget i tvivl om vi er gode nok forældre

Hej Helen.

Jeg har en dreng på 10 mdr, som startede for 2 mdr siden i vuggestue. Det gik så fint med indkøringen og han har det dejligt dernede. Hans far og jeg er førstegangs forældre og vi har altid haft en fantastisk nem dreng i alle henseender og det har vi stadig. Vi har altid følt, at vi ved hvad der er bedst for ham, og at vi faktisk er ret gode forældre. Men efter at han er startet i vuggestue, så er vi ikke så sikre mere på, at vi gør det rigtige.

Vi bliver rettet på så utrolig meget af de pædagoger der er i hans vuggestue. Nu kommer jeg med en masse eksempler:

De fortæller mig, at de sokker han havde på i går, var for små, og at det kunne hæmme udviklingen af hans tæer. De fortæller mig, at jeg ikke må holde ham i hænderne når han går rundt, for så kan jeg rive hans håndled af led. Han bliver lagt til at sove kl. 18.30 for der er bare grydeklar, så vågner han normalt kl 00.30 og får 220 ml vælling, og sover så videre til kl. 06.30.

Så siger de til mig, at han ikke må få vælling mere, for han skal lære at sove uden den nu hvor han er så stor. De ...

Annonce

... fortæller os, at det ikke er godt at lege med ham hele tiden inden han skal i seng, for det er vigtigt at han lærer at lege for sig selv (han kan også godt lege selv, men normalt ikke mere end 3 kvarter og så vil han gerne have at vi leger lidt med ham).

Hvis han sover for længe middagslur i vuggestuen så siger de til os, at det ikke er så godt, at han sover mere end 2 timer til middagslur. De bliver ved og ved og ved, og jeg er helt rundt på gulvet.

Skal jeg tage flasken fra ham,??? for så vil det jo betyde, at han ikke får noget at spise fra kl. 17.30 til 06.30. Kan vi forvente, at han kan det?

Hans far og jeg er ved at blive rigtig kede af det og vi tvivler sådan på om det vi gør er rigtigt. Nogle gange når han er rigtig træt om aftenen så giver vi ham bare noget frugt og en bolle, for han har ikke lyst til andet, så siger de nede i vuggestuen, at det er en dårlig ide, for han skal lære at spise vores mad og hvis vi giver efter når han er træt, så vil han bare holde op med spise aftensmad.

Jeg aner ikke om hans far og jeg bare er totalt håbløse til det her.....

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Morgenmad og børn

Børn har brug for et solidt morgenmåltid, efter at have sovet en hel nat, og så de har energi og overskud til at lege, lære og udvikles hele dagen. Det betyder, at f.eks. en portion yoghurt ofte ikke vil være nok.

Til børn i alderen 1-2 år kan du f.eks. give:
- Havregrød, øllebrød eller anden type af grød. Gerne med lidt frisk frugt og bær.
- A38, tykmælk eller neutral letmælksyoghurt med rugbrødsdrys eller havregryn.
- Grovbrød, grovere boller f.eks....

Læs mere i Babylex

Mælkedranker

Nogle børn drikker så meget mælk, at det tager pladsen op for den egentlige mad. Disse børn kalder man for mælkedrankere.

De første 6 måneder vil det lille barn naturligt leve af mælk, men i takt med at barnet bliver ældre, begynder at spise mere og mere rigtig mad, så er det vigtigt, at mængden af mælk skrues gradvist ned. Hvis barnet gennem for lang tid lever mest af mælk, vil barnet kunne komme til at mangle vigtige næringstoffer - som naturligt indtages via en almindelig sund...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

1000 tak for dit svar. Jeg blev meget glad for at læse dine kommentarer vedr. min "dårlige samvittighed" over at have sendt Caroline i vuggestue da hun blev storesøster. Det lettede virkeligt.

Carolines mor