Brev:
Afføring og søvn
16. oktober 2009
Alder:
4 mdr.
Afføring og søvn
Hej Helen
Min datter på 4.5 mdr er så småt begyndt på at spise grød. Hun får lidt til frokost efterfulgt af mælk(amning) og igen lidt ca 17-18 efterfulgt af amning. Hun havde inden grødstart kun afføring en gang om ugen og nu er det ca det samme.
Men hun virker af og til som om hun har lidt maveproblemer er urolig om aftenen og nogle gange om natten. Hun vil ikke spise men græder til jeg får hende lullet i søvn. Skal hun ikke have afføring oftere og kan vi evt. gøre noget for at hun får det?
Ang opvågning om natten - hvad kan jeg forvente mig af hende. Hun bliver puttet kl. 20. og vågner ca 22.00-23.00. Derfter sover hun til ca 02-03 og igen 04-05, hvor hun nogle gange virker som om hun har ondt i maven og har svært ved at falde i søvn og holder fest:-( I nat faldt hun i søvn igen ved 6 tiden og sov til 09 men oftest sover hun til 07-07.30.
Hun sover ca 3-4 lure om dagen med varighed af 45min-2 timer og er vågen ca 2 timer ad gangen. jeg har regnet ud at hun sover ca 16 timer i døgnet (afbrudt af natlige amninger) - er det for meget. Hun er svær at holde vågen i mere end de to timer....
Jeg har nogle gange vækket hende så hun ikke sover for længe om dagen - altså max 2 timer og ikke længere end 7.30 om morgenen, men er det forkert at gøre når de er så små... Som oftest så sover hun dog ikke mere end 1 time ad gangen.
Min ældste søn, synes jeg var meget mere nem med søvn og mad, så jeg føler lidt at jeg er startet på bar bund med datter.
Med venlig hilsen
En træt mor!