Tror ikke min søn kan li´ mig

5. oktober 2009

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Tror ikke min søn kan li´ mig

Hej Helen

Min kæreste og jeg fik en søn for lidt over tre måneder siden.
Det hele startede med at han ikke ville sutte, han skreg når han blev lagt til (begge sider). Han tabte sig, og skulle derfor ha nan efter måltid hos mig (som jo ikke eksisterede).

Jeg fik en suttebrik for at se om det ville hjælpe og det hjalp lidt, men nu faldt han i søvn ved brystet. Da vi kom hjem fortsatte han med at tabe sig, og han var så ked, så nu skulle han ha flaske (jeg brød næsten sammen, jeg ville så gerne gi ham min mælk så han kunne blive stærk og sund plus den nære kontakt). Han fik så flaske efter at ha spist hos mig, det hjalp på vægten og herefter begyndte jeg forsigtigt at fjerne suttebrik, det lykkedes efter et par uger (endelig). Derefter begyndte jeg at trappe ned med flasker og efter en lille måned var flasken væk:)

Det var så forhistorien.

Min søn er ked af det eller sur næsten det meste af dagen, og hvis ikke jeg bærer rundt på ham eller holder ham så han står op, ville han være ked hele dagen. Han vil ikke ligge i barnevogn, autostol, skråstol, puslebord, bæresele, slynge, seng, på maven osv. Jeg øver og øver med ham, tager ham op lige inden han bliver ked, for jeg tænker det skal slutte positivt. Ind i mellem lykkedes det med at komme ud i en sele, men ofte skriger han så man skulle tro nogen havde taget hans arme og ben.

Min sundhedsplejerske siger jeg skal lade ham græde, men jeg synes det er et forkert signal at sende ham, at jeg ikke gider ham når han er ked af det. Hvad gør jeg forkert, jeg snakker og smiler og synger til og med ham konstant, han får også lov at ligge og lege men det gider han heller ikke. Hvad gør jeg forkert, det virker til tider som om han ikke kan li os, jeg ved det lyder fjollet, men sådan har jeg det nogen gange.

Ud over at han er ked af det, så bliver han rigtig hurtig træt, efter en til to timer putter jeg ham i hans slyngevugge (kun der kan han sove, jeg har forsøgt andet mange mange gange) ...

Annonce

... Der falder han så i søvn og sover ca. 2o min, hvorefter jeg skal stå og vugge ham i slyngen, hvis jeg stopper vågner han, på et tidspunkt tænkte jeg, det ku være han ikke var træt mere og tog ham så op, men det var ikke en go ide, for han var stadig træt. Jeg kan derfor ikke rigtig foretage mig særlig meget i løbet af dagen og jeg er ved at få nok!

Som om det ikke skulle være nok, så gylper han så voldsomt meget at jeg må skifte hans tøj fire fem gange om dagen, og han spiser mellem måltiderne for at få nok næring (er min teori) Jeg ligger han skråt så det ikke vælter ud af ham, men det hjælper ikke, han gylper lige op i luften, og det er er også når han sover.

Han er blevet undersøgt på børneafdelingen, deres råd var at stoppe med at amme så han kunne få johannesbrødskernemel i flaske der så ville fortykke hans mad og måske afhjælpe problemet. Men jeg har kæmpet for at kunne amme ham og jeg vil så nødigt stoppe.

Jeg har prøvet at holde mig fra komælk, stærk mad, forskellige frugter osv. der var intet forandret.
Han har været til kiropraktor og hun konstaterede at hans ene nakkehvirvel havde forskubbet sig og der var tale om KISS-syndrom, den hvirvel er sat på plads nu, men ingen forandring.

Jeg tror ikke fænomenet "High need baby" slår til her, jeg er så bekymret for, om han fejler noget, både fysisk men også mentalt. Min sundhedsplejerske siger hun ikke rigtig kan hjælpe mig mere, og jeg er snart træt af folk (jeg ved godt det er velmenende) der siger at det nok snart skal blive godt, at han snart vokser fra det og han sikkert bliver en nem dreng når han bliver større.

Jeg har så svært ved at være positiv og det plejer jeg ikke at have problemer med. Jeg har aldrig haft en romantisk drøm om at min søn ville sove når han var træt, og være glad hele tiden, jeg vidste godt det ville blive hårdt at blive forældre.

Hvad pokker stiller jeg op, hvad gør jeg forkert eller hvad glemmer jeg at gøre?

Venlig hilsen Kat

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Bedsteforældre

Det er dejligt at have bedsteforældre og for de fleste børn og børnefamilier spiller bedsteforældrene en stor rolle.

Bedsteforældre kan være ressourcepersoner, der træder til og hjælper jer i hverdagen med de praktiske opgaver. De vil ofte også gerne hjælpe med børnepasning, hvis I forældre har brug for lidt tid for jer selv.

Børn har glæde af at kende deres bedsteforældre, det er vigtigt for børn at kende deres historie og det er dejligt for dem at have...

Læs mere i Babylex

Mellemmåltider børn

Børn har brug for at få 3-4 mellemmåltider i løbet af dagen. Børn over 1 år bevæger sig ofte meget og mellemmåltiderne sikrer deres energibehov. Derfor skal mellemmåltider også være sunde.

Mellemmåltiderne vil ofte ligge formiddag, eftermiddag, før aftensmaden og som godnatmåltid.

Mellemmåltider kan være:
- Grovbolle f.eks. havregrynsboller, eller grovbrød med lidt frugt
- Rugbrødssnitter med smør, ost, frugt
- Frisk frugt, råkost,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen!

Jeg er godt nok glad for at jeg kan skrive til dig, jeg udnytter det i fuld stil!!

Tak for dine mange gode svar. Jeg elsker dem!

Hilsen Sophie, mor til pige på 9 måneder