Brev:
Enfamil, sove alene
10. september 2009
Alder:
4 mdr.
Enfamil, sove alene
Kære Helen
Tak for dit svar om min søns mange opkastninger. Jeg tænker at vi skal prøve Enfamil AR igen. Måske kan vi få ham til at spise det nu. Må man skifte mellem typer af modermælkserstatninger? Han kaster jo mest op om natten og om morgenen. Kan vi give Enfamil her og NAN1 resten af døgnet?
Jeg er jo lidt bekymret for om han får hård mave af Enfamil... Heldigvis bliver han 4 måneder om få dage, så vi prøver med grød og vælling til natten inden længe. Jeg har tænkt mig at lave det selv, og så skal der jo MME i. Men mon ikke det bliver noget mærkeligt noget hvis jeg bruger Enfamil?
Så til mit egentlige spørgsmål. Han har en meget fin soverytme, både dag og nat. Han sover ca. 21-6 de fleste nætter. Nogle nætter får han mad kl. 4 og sover videre. Men søvnen ud på morgenen er meget urolig og støjende, uanset om han har spist eller ej. Han grynter og fægter med arme og ben.
Jeg tror ikke det generer ham, men det holder mig vågen. Derfor vil vi gerne snart prøve om han kan sove på sit eget værelse, men hvordan griber vi det an? Og er det for tidligt? Jeg vil gerne undgå at han føler sig svigtet og forladt, og måske får ødelagt sin søvnrytme.
Han har ikke problemer med at sove alene i barnevognen eller i sin seng om dagen. Han er vant til at være på værelset, da han bliver puslet og får mad der. Men tremmesengen er ny og større end den han sover i nu. Han kan ikke være i liften. Vi kan godt flytte hans nuværende seng ind på værelset, men jeg vil egentlig helst have at han kommer over i tremmesengen. Måske en sengehimmel vil gøre tremmesengen mere tryg...
Jeg har også tænkt på om han en periode kan bruge sengen som kravlegård, så han vænner sig til den. Men får vi så blandet leg og søvn sammen?
Hilsen Helle