Enfamil, sove alene

10. september 2009

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Enfamil, sove alene

Kære Helen

Tak for dit svar om min søns mange opkastninger. Jeg tænker at vi skal prøve Enfamil AR igen. Måske kan vi få ham til at spise det nu. Må man skifte mellem typer af modermælkserstatninger? Han kaster jo mest op om natten og om morgenen. Kan vi give Enfamil her og NAN1 resten af døgnet?

Jeg er jo lidt bekymret for om han får hård mave af Enfamil... Heldigvis bliver han 4 måneder om få dage, så vi prøver med grød og vælling til natten inden længe. Jeg har tænkt mig at lave det selv, og så skal der jo MME i. Men mon ikke det bliver noget mærkeligt noget hvis jeg bruger Enfamil?

Så til mit egentlige spørgsmål. Han har en meget fin soverytme, både dag og nat. Han sover ca. 21-6 de fleste nætter. Nogle nætter får han mad kl. 4 og sover videre. Men søvnen ud på morgenen er meget urolig og støjende, uanset om han har spist eller ej. Han grynter og ...

Annonce

... fægter med arme og ben.

Jeg tror ikke det generer ham, men det holder mig vågen. Derfor vil vi gerne snart prøve om han kan sove på sit eget værelse, men hvordan griber vi det an? Og er det for tidligt? Jeg vil gerne undgå at han føler sig svigtet og forladt, og måske får ødelagt sin søvnrytme.

Han har ikke problemer med at sove alene i barnevognen eller i sin seng om dagen. Han er vant til at være på værelset, da han bliver puslet og får mad der. Men tremmesengen er ny og større end den han sover i nu. Han kan ikke være i liften. Vi kan godt flytte hans nuværende seng ind på værelset, men jeg vil egentlig helst have at han kommer over i tremmesengen. Måske en sengehimmel vil gøre tremmesengen mere tryg...

Jeg har også tænkt på om han en periode kan bruge sengen som kravlegård, så han vænner sig til den. Men får vi så blandet leg og søvn sammen?

Hilsen Helle

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

Annonce

Viden om børn:

Krydderurter

På persille, purløg og andre krydderurter og bladgrøntsager som f.eks. spinat og salat, kan der være jord og dermed jordbakterier - selv efter grundig vask. Bakterierne kan vokse, hvis maden gemmes eller ved genopvarmning, og de kan medvirke til dannelse af nitrit. Nitrit kan reagere med blodets hæmoglobin, så det ikke kan transportere ilt rundt i barnets krop.

"Grønt drys"på varm mad må derfor ikke gives til spædbørn og småbørn. Friske krydderurter og bladgrøntsager må dog...

Læs mere i Babylex

Allergidisponerede børn

Når man taler om allergidisponerede børn skelner man imellem dobbelt forældre disposition og svær enkeltdisposition.

Dobbelt forældredisposition er når begge forældre har/har haft flerårig, svær lægediagnosticeret behandlingskrævende atopisk sygdom (Astma, rhinit, børneeksem eller sikker fødevareallergi).

Svær enkeltdisposition er når en af forældrene og/eller søskende har/har haft flerårig svær lægediagnosticeret, behandlingskrævende atopisk sygdom (Astma, rhinit,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Allerførst så tusind tak for din fantastiske brevkasse. Jeg har fulgt den på sidelinjen i et par måneder og er meget imponerede over dine gode råd og vejledninger

Mor til Sille 7 måneder