Overdreven brug af sut

4. september 2009

Kategori:
Alder:
19 mdr.

Overdreven brug af sut

Hej Helen

Jeg skriver da vores søn på 19 mdr har en dårlig vane med at ville have sutten hele tiden, mens vi er hjemme. Det er ikke noget problem henne i vuggestuen, hvor han kun har sutten, når han skal sove, men så snart jeg henter ham, kalder han efter sutten og vil have den og sådan er det, det meste af tiden mens vi er hjemme med ham.

Jeg synes ikke han skal rende rundt med sutten konstant, da han tydeligvis ikke har behov for den, men mest har den i munden af vane. Ofte så hygger han sig og griner, mens han render rundt med sutten. Vi har prøvet at tage den fra ham, mens han leger og har det sjovt, og det går også ofte fint, men så snart han opdager, at han ...

Annonce

... mangler sutten begynder han at kalde efter den igen og kan ikke distraheres så han glemmer den.

Jeg er i tvivl om, hvordan vi griber dette bedst an - skal vi bare fortsætte med at tage sutten fra ham, så snart vi kan og så prøve at distraherer ham mest muligt, så han ikke skal have sutten så meget, og så give ham sutten når han beder om den. Eller skal vi "holde fast" og sige at han ikke skal have sutten nu og så tage den magtkamp med ham og kun give ham sutten, hvis han virkelig er ked af det (= har slået sig) og når han skal sove.

Normalt hvis han ikke får sutten, når han beder om den bliver han vildt hysterisk og ked af det.

Glæder mig til at høre dit svar.

Lene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Vaner og børn

Alle familier har deres egne vaner og rutiner. Det, at tingene gøres på en bestemt måde, giver tryghed for barnet. Et lille barn vil altid have det bedst, når noget er genkendeligt.

Hvis det lille barn skal passes, er det derfor en rigtig god idé, at den der passer barnet, forsøger at efterligne de rutiner og vaner, som barnet kender.

Børn elsker gentagelser og elsker derfor også lege som borte-tit og klappe-kage. De større børn føler stor glæde ved at se den samme...

Læs mere i Babylex

Flaskegivning

Når du giver dit barn flaske, så er det vigtigt, at du gør det til en hyggestund for jer begge. Det er vigtigt, at du sidder godt, og det er vigtigt, at dit barn har kropskontakt, når det spiser. Derfor er det rigtig godt, hvis du kan sidde med dit barn i din favn og ikke lader barnet ligge alene med flasken.

Når du sidder med dit barn i dine arme og giver barnet flaske, så sørg for, at barnet en gang imellem får en pause, hvor det har mulighed for at komme af med en bøvs. Sid...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tack før alla svar jag får från dig, tycker det är helt fantastiskt att du verkar komma ihåg vad man skriver i tidigare frågor =).

Tack før svar
Karolina, mor til tvillinger