Brev:
Overdreven brug af sut
4. september 2009
Alder:
19 mdr.
Overdreven brug af sut
Hej Helen
Jeg skriver da vores søn på 19 mdr har en dårlig vane med at ville have sutten hele tiden, mens vi er hjemme. Det er ikke noget problem henne i vuggestuen, hvor han kun har sutten, når han skal sove, men så snart jeg henter ham, kalder han efter sutten og vil have den og sådan er det, det meste af tiden mens vi er hjemme med ham.
Jeg synes ikke han skal rende rundt med sutten konstant, da han tydeligvis ikke har behov for den, men mest har den i munden af vane. Ofte så hygger han sig og griner, mens han render rundt med sutten. Vi har prøvet at tage den fra ham, mens han leger og har det sjovt, og det går også ofte fint, men så snart han opdager, at han mangler sutten begynder han at kalde efter den igen og kan ikke distraheres så han glemmer den.
Jeg er i tvivl om, hvordan vi griber dette bedst an - skal vi bare fortsætte med at tage sutten fra ham, så snart vi kan og så prøve at distraherer ham mest muligt, så han ikke skal have sutten så meget, og så give ham sutten når han beder om den. Eller skal vi "holde fast" og sige at han ikke skal have sutten nu og så tage den magtkamp med ham og kun give ham sutten, hvis han virkelig er ked af det (= har slået sig) og når han skal sove.
Normalt hvis han ikke får sutten, når han beder om den bliver han vildt hysterisk og ked af det.
Glæder mig til at høre dit svar.
Lene