Brev:
Skorper bag ørerne og bad hvor ofte?
2. september 2009
Alder:
5 mdr.
Skorper bag ørerne og bad hvor ofte?
Hej Helen
Et hurtigt spørgsmål omkring nogle "skorper" jeg har opdaget bag min søns ører. De er bag begge ører og de ser ret "tørre" ud og skaller en smule, men er ellers ikke røde eller ser på anden måde irriterede ud. Han bliver heller ikke generet hvis jeg prøver at gnide lidt på dem for at få dem væk.
Mit spørgsmål er hvad de skyldes og hvordan jeg får dem væk igen? Er det mon fordi jeg ikke har været grundig nok bag ørerne når jeg bader ham eller er det fordi jeg ikke bader ham ofte nok (han er 5 mdr og kommer i bad ca 2 gange om ugen, er det for lidt når han er så gammel?).
Jeg har holdt meget igen mht at bruge sæbe til at vaske hans krop med, men han har et ret flot, stort hår så jeg bruger en mild babyshampoo til hans hår for at holde det rent og pænt.
Kærlig hilsen
Rikke