Brev:
Madmængde, temperament, sprog mv.
31. august 2009
Alder:
14 mdr.
Madmængde, temperament, sprog mv.
Hej Helen.
Anabell er nu begyndt at gå og er blevet et lille menneske og ikke en baby :o) Hun er 79 cm og vejer 10.5 kg. Det går rigtig fint med hende, men har alligevel et par spørgsmål.
1. Maden, hun spiser for tiden ret godt, men hvor meget skal hun have lov til at spise? Skal vi stoppe hende eller bare lade hende spise til hun selv stopper? Jeg plejer gerne at stoppe hende når hun begynder at lege med maden, hvis hun så siger nej får hun maden igen hvis hun sidder pænt. Er det okay?
2. Hun er blevet en rigtig lille dame med vilje og temperament, aner ikke hvor hun har det fra ;o) Når hun ikke får sin vilje smider hun sig ned på gulvet og græder. Hvordan håndtere vi det bedst? Det går somregelt hurtigt over, plejer gerne at distrahere hende med noget andet eller ignore hende?
3. Hun er vældig utålmodig når hun leger med noget der kræver lidt af hende. Hvis hun f.eks. leger med duplo og klodserne ikke sidder fast første gang hun presser den ned over bliver hun gal, hviner og smider den væk. Hvordan håndtere jeg den situation bedst?
4. Hvor meget kan jeg forvente af hende sprogligt? Hun snakker helt vildt, men det er mest lyde. Hun kan sige hej, nej, ja, så, but (sut) og bar og lidt andre lyde for bestemte ting, er det for lidt hendes alder taget i betragtning?
Hvor lang tid vil hun forresten kunne være uden os nu med hendes alder? Vi har talt om et par dages storbyferie, eller vil det være for meget for hende, og hvor længe skal vi vente til vi kan være væk fra hende i flere dage af gangen.
Glæder mig til at få svar på alle mine spørgsmål, vi har pt. ingen sundhedsplejerske vi får besøg af.
Med venlig hilsen
Charlotte