Brev:
Valg af pasning
26. august 2009
Alder:
2 år, 3 mdr.
Valg af pasning
Hej Helen
Min datter på 2 år og 3 mdr er i dagpleje hos den mest fantastiske dagplejemor på et hobbylandbrug med masser af dyr, udeliv og frem for alt ubetinget opmærksomhed, omsorg og tryghed.
Umiddelbart kunne jeg ikke være mere lykkelig over situationen, men på grund af hendes alder er jeg begyndt at tænke over, hvad hun skal, når hun kommer i børnehavealderen.
Hun er den ældste af en flok på 5 hos dagplejemoderen, og hun trives helt sikkert derhenne. Men jeg spekulerer på, om det er for lang tid for hende - for kedeligt, for få udfordringer - at være derhenne som den ældste i 9 måneder endnu?
Samtidigt tænker jeg, at overgangen fra de meget trygge omgivelser i dagplejen til det vilde liv i en børnehave kan blive for voldsomt; særligt da hun er en følsom pige, der ikke er god til at sige fra over for bøller.
Min tvivl går på, om vi skal flytte hende i vuggestue (integreret institution), inden hun bliver 2 1/2 år, så hun kan vænne sig til en dagligdag med flere børn, eller om det blot gavner hende at have trygheden i dagplejen så længe som muligt?
Jeg er virkelig i syv sind, så jeg håber, du kan give mig nogle gode råd.
På forhånd mange tak!
Kærlig hilsen
Birgitte