Græder hele tiden i dagplejen

25. august 2009

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Græder hele tiden i dagplejen

Hej Helen ....

Jeg skriver til dig, fordi jeg håber at du kan hjælpe mig lidt. Det drejer sig om vores mindste dreng Emil som er 10 måneder. Han er begyndt i dagpleje her for ca. tre uger siden og hans storebror på 2 år går også derover.

Den første dag var jeg med derover og det gik rigtig fint og han legede og ville gerne hen til dagplejemoren. De næste par dage gik jeg så en times tid hver dag og det gik også fint og han havde været glad og havde leget imens jeg var væk. Men så lige pludselig derefter gik det helt galt. Han græder helt vildt hver dag, når jeg afleverer dem og han begynder inden vi er gået ind af døren og når hun så kommer ud, går han helt amok og skriger helt hysterisk og så græder han ellers derfra, til han bliver hentet igen.

Han vil intet ha at spise og drikke derover og han sover kun en times tid og så vågner han og græder igen. Det er enormt hårdt at skulle gå fra ham hver morgen, når han er så ked af det og man ved, at han vil være ked af det hele dagen. Jeg har prøvet at tænke tilbage på, hvordan hans storebror var da han startede og han var lige lidt ked af det når han blev afleveret, men det gik over ligeså snart jeg var gået så synes, at det her virker meget voldssomt i forhold til.

Vi har prøvet at tænke ...

Annonce

... over, hvad det er der gør, at han er så ulykkelig derover, men kan ikke rigtig komme frem til noget. Det skal siges at Emil desværre har været en del ud og ind af hospitalet da han er født med et bredt nyrebækken og han har prøvet en del trods sin unge alder, så vi har tænkt lidt på om det kan ha sat sine spor på ham på en eller anden måde? Han er meget mor syg og det er kun mig, hans far, hans mormor og morfar og farmor og farfar der kan tage ham. Hvis nogle andre prøver begynder han at græde helt vildt.

Han har aldrig været sådan her før, men det er noget der er kommet efter han er begyndt i dagplejen. Han kan også godt reagere meget voldssomt med at græde nogle gange, hvis der er nye børn eller for mange børn. Han har så heller ikke været så vant til at være sammen med så mange andre børn end hans bror, da jeg fravalgte mødregruppen med ham.

Nå men det var et meget langt brev jeg fik skrevet her, men jeg håber at du kan gi nogle bud på hvorfor han er så ked af det i dagplejen og hvad vi kan gøre ved det, for det er som skrevet før, meget hårdt at forlade ham når han er så ked af det og heller ikke så sjovt at få en lille mand hjem hver dag, som er helt udmattet af at græde.

Håber du kan hjælpe og på forhånd tak.

Mange hilsner fra Camilla

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Hjemmefødsel

Lang de fleste kvinder kan selv vælge, om de vil føde hjemme eller på sygehuset. Der er dog visse undtagelser - hvis du venter tvillinger, hvis dit barn vender forkert, eller hvis der er specielle komplikationer, så vil du blive frarådet at gennemføre en hjemmefødsel. Tal derfor altid med din jordemoder og læge om, hvad du godt kunne tænke dig.

Der kan være mange fordele ved at føde hjemme. Du har f.eks. din egen jordemoder, du er på hjemmebane - hun er på besøg, du er mere...

Læs mere i Babylex

Downs syndrom

Downs syndrom er også det man kalder trisomi 21 eller mongolisme.

Alle gravide tilbydes i dag en undersøgelse af risikoen for Downs syndrom hos fostret. Kvinder kan på baggrund at denne undersøgelse vælge om de vil have en abort. Det betyder at antallet af børn født med downs syndrom er faldet meget de sidste år.

Børn med Downs Syndrom er ligeså forskellige, som alle andre børn er det og derfor er nogle mere påvirkede af deres kromosomfejl end andre. Som forældre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Endnu engang tak for dit søde, positive og lange svar. Jeg vender tilbage og fortæller om vores videre forløb.

En rigtig god jul til dig og din familie

Hilsen fra os