Brev:
Græder hele tiden i dagplejen
25. august 2009
Alder:
10 mdr.
Græder hele tiden i dagplejen
Hej Helen ....
Jeg skriver til dig, fordi jeg håber at du kan hjælpe mig lidt. Det drejer sig om vores mindste dreng Emil som er 10 måneder. Han er begyndt i dagpleje her for ca. tre uger siden og hans storebror på 2 år går også derover.
Den første dag var jeg med derover og det gik rigtig fint og han legede og ville gerne hen til dagplejemoren. De næste par dage gik jeg så en times tid hver dag og det gik også fint og han havde været glad og havde leget imens jeg var væk. Men så lige pludselig derefter gik det helt galt. Han græder helt vildt hver dag, når jeg afleverer dem og han begynder inden vi er gået ind af døren og når hun så kommer ud, går han helt amok og skriger helt hysterisk og så græder han ellers derfra, til han bliver hentet igen.
Han vil intet ha at spise og drikke derover og han sover kun en times tid og så vågner han og græder igen. Det er enormt hårdt at skulle gå fra ham hver morgen, når han er så ked af det og man ved, at han vil være ked af det hele dagen. Jeg har prøvet at tænke tilbage på, hvordan hans storebror var da han startede og han var lige lidt ked af det når han blev afleveret, men det gik over ligeså snart jeg var gået så synes, at det her virker meget voldssomt i forhold til.
Vi har prøvet at tænke over, hvad det er der gør, at han er så ulykkelig derover, men kan ikke rigtig komme frem til noget. Det skal siges at Emil desværre har været en del ud og ind af hospitalet da han er født med et bredt nyrebækken og han har prøvet en del trods sin unge alder, så vi har tænkt lidt på om det kan ha sat sine spor på ham på en eller anden måde? Han er meget mor syg og det er kun mig, hans far, hans mormor og morfar og farmor og farfar der kan tage ham. Hvis nogle andre prøver begynder han at græde helt vildt.
Han har aldrig været sådan her før, men det er noget der er kommet efter han er begyndt i dagplejen. Han kan også godt reagere meget voldssomt med at græde nogle gange, hvis der er nye børn eller for mange børn. Han har så heller ikke været så vant til at være sammen med så mange andre børn end hans bror, da jeg fravalgte mødregruppen med ham.
Nå men det var et meget langt brev jeg fik skrevet her, men jeg håber at du kan gi nogle bud på hvorfor han er så ked af det i dagplejen og hvad vi kan gøre ved det, for det er som skrevet før, meget hårdt at forlade ham når han er så ked af det og heller ikke så sjovt at få en lille mand hjem hver dag, som er helt udmattet af at græde.
Håber du kan hjælpe og på forhånd tak.
Mange hilsner fra Camilla