Start i dagpleje - 12 mdr.

24. august 2009

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Start i dagpleje - 12 mdr.

Hej Helen.

Min dreng er nu blevet 1 år.

Han skal starte i dagpleje på mandag, vi har været på besøg, og det gik da ok, men han bliver meget ked af det og gal, hvis jeg går væk fra ham, når han ikke vil have det. Også selvom jeg ikke forlader rummet. Indimellem legede han lidt med sagerne derovre, så jeg håber det kommer.

Han er ikke blevet passet meget i hans første år. Farmor og farfar har passet ham nogle timer ca 5 gange. Så jeg er lidt nervøs for hvordan han tager det pludselig at blive kastet i fremmede hænder.

Han er meget bevidst om mange ting, særligt hans placering i forhold til os forældre. Han er mest tryg med os lige i nærheden.

Han er født 4 uger før tid, men trives godt. Han er 81 cm lang og vejer små 12 kilo. Han kravler, også på trapper. ...

Annonce

... Rejser sig op af alting og vil gerne lege med storebror på 3,5. Han kan dog ikke gå endnu. Storebror kunne gå da han var 1 år, men jeg ved jo godt man ikke skal sammenligne.

Jeg frygter at han vil græde uafbrudt mens han er i dagpleje. Jeg har heldigvis 14 dage til at køre ham ind, og det håber jeg er nok.

Er der noget jeg kan gøre for at lette ham mht afleveringen? Jeg tænker at hurtig aflevering er det bedste, men jeg er bare så bange for at han skal føle sig forladt af mig. Mig som er hans faste holdepunkt og tryghed. Føler mig som en forrædder der svigter ham. Havde det ikke så svært med afleveringen af min første søn, og troede derfor denne gang ville blive nemmere, men det er det langt fra.

Undskyld mit lange rodede brev, men det fylder bare så meget nu.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

Annonce

Viden om børn:

Forkølelse

Hvis det lille barn er forkølet, kan han/hun få besvær med at spise, da det er svært at få vejret ordentligt igennem næsen. Det betyder også, at barnet kan have svært ved at sove.

Her er et par gode råd:

- Hæv hovedenden, der hvor barnet sover, med et par bøger eller et sammenrullet håndklæde under madrassen

- Brug lidt modermælk eller saltvand som næsedråber. Dryp det direkte ned i næsen. Du kan evt. bruge en lille ske eller en pipette. Saltvand og...

Læs mere i Babylex

Calcium

Calcium findes hovedsagligt i mælkeprodukter, herunder modermælk og modermælkserstatninger.

Calcium er vigtigt til opbygning af skelettet og er derfor af stor betydning for børn, der naturligt skal vokse meget. Hvis barnet ikke får calcium nok, vil der frigøres calcium fra skelettet for at opretholde koncentrationen af calcium i blodet.

Børn der ammes eller får flaske får dækket deres behov for calcium derigennem og det anbefales at børn får modermælk eller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Rigtig lækker brevkasse og hjemmeside du har!

Bettina, mor til 7 uger gammel pige