Brev:
Start i dagpleje - 12 mdr.
24. august 2009
Alder:
12 mdr.
Start i dagpleje - 12 mdr.
Hej Helen.
Min dreng er nu blevet 1 år.
Han skal starte i dagpleje på mandag, vi har været på besøg, og det gik da ok, men han bliver meget ked af det og gal, hvis jeg går væk fra ham, når han ikke vil have det. Også selvom jeg ikke forlader rummet. Indimellem legede han lidt med sagerne derovre, så jeg håber det kommer.
Han er ikke blevet passet meget i hans første år. Farmor og farfar har passet ham nogle timer ca 5 gange. Så jeg er lidt nervøs for hvordan han tager det pludselig at blive kastet i fremmede hænder.
Han er meget bevidst om mange ting, særligt hans placering i forhold til os forældre. Han er mest tryg med os lige i nærheden.
Han er født 4 uger før tid, men trives godt. Han er 81 cm lang og vejer små 12 kilo. Han kravler, også på trapper. Rejser sig op af alting og vil gerne lege med storebror på 3,5. Han kan dog ikke gå endnu. Storebror kunne gå da han var 1 år, men jeg ved jo godt man ikke skal sammenligne.
Jeg frygter at han vil græde uafbrudt mens han er i dagpleje. Jeg har heldigvis 14 dage til at køre ham ind, og det håber jeg er nok.
Er der noget jeg kan gøre for at lette ham mht afleveringen? Jeg tænker at hurtig aflevering er det bedste, men jeg er bare så bange for at han skal føle sig forladt af mig. Mig som er hans faste holdepunkt og tryghed. Føler mig som en forrædder der svigter ham. Havde det ikke så svært med afleveringen af min første søn, og troede derfor denne gang ville blive nemmere, men det er det langt fra.
Undskyld mit lange rodede brev, men det fylder bare så meget nu.