Brev:
Rutiner og 3-holdsskift
24. august 2009
Alder:
3 mdr.
Rutiner og 3-holdsskift
Hej Helen,
Tusind tak for dit svar til mit tidligere spørgsmål, i ventetiden på mit spørgsmål skiftede vi suttestørrelse, og maden røg ned. Det var rart at få bekræftet løsningen med dit svar. De spiser godt nu, falder ikke i søvn over flasken, og spiser hele deres portion. Dejligt.
Mit spørgsmål lyder nu: Vi prøver på at få en rutine arbejdet ind, men min kæreste arbejder på 3-holdsskift. Vi har tvillinger, og når han er hjemme, giver han den ene flaske, mens jeg giver bryst til den anden, og når jeg er alene giver jeg dem begge flaske, og pumper ud til senere.
I to måneder ammede jeg dem begge, men de kan ikke ligge til samtidig, han er for urolig. Han faldt fra hele tiden, og mens jeg prøvede at få ham på igen, så faldt hun af. Vi blev alle tre alt for forvirret af det. Løsningen nu, er det bedste for os, for jeg vil gerne give dem bryst/modermælk mest muligt. Jeg har ikke mulighed for at enkeltamme, for den, der venter bryder helt ud i gråd.
Bliver de frustreret over den meget skiftende mad-’ordning’?
Nogle gange får de bryst, andre gange flaske, og igen andre gange ligger de begge på ammepuden og får flaske. Nogle gange af mig, andre gange af far. Der er ingen fast rytme i det. For det bliver tilpasset efter min kærestes skiftehold.
Jeg prøver bedst muligt at give dem mad på samme tid af døgnet. Deres morgenmad og sene aftensmad er fast arbejdet ind nu, men måltiderne ind i mellem er jeg først ved nu at finde ud af. Takket været dine svar.
Andre har jo klaret skifteholdsarbejde og tvillinger før, så jeg vil gerne høre om det er forvirrende for deres rutine, at der er så meget skift mellem flaske og bryst, og blandet af far og jeg.
Eller er det lige meget, så længe tidspunkterne bare er nogenlunde det samme hver dag?
Og i så fald, skal jeg så droppe at give bryst, så noget i det mindste er ens hver gang?
Hvad er dine gode råd?
På forhånd tak for dit svar.
Venlig hilsen
Louise