Brev:
Skal underholdes hele tiden
21. august 2009
Alder:
10 mdr.
Skal underholdes hele tiden
Kære Helen
Åh, hvor er det hårdt at være mor lige nu.
Vores dreng på 10 måneder kan simpelthen ikke underholde sig selv. Sådan har det faktisk været i næsten 2 måneder, men vi har lige haft et par ugers pause, men nu er det lige begyndt igen og nu bliver jeg simpelthen nødt til at skrive til dig. Jeg er ikke sikker på der er så meget at gøre ved det, men måske jeg bare har brug for en forklaring.
En halv time efter han vågner om morgenen starter klagesangen og jeg mener det er en klagesang. Han kan lave en udånding med en lyd der er så høj at man på ingen måde kan ignorere den og den kan han så holde i 10 sek (vi har taget tid). Det fortsætter han med indtil han får et nyt stykke legetøj, som er interessant i et minut.
Så sover han 1½ time og så snart han vågner starter det igen og så igen efter middagslur.
Det eneste der dur er at stå og hoppe holdt i hænderne, ikke under armene, meget vigtigt, eller sidde på hoften eller gå tur i barnevogn på trafikkeret, ikke i Assistens kirkegård eller andre pæne steder, der er for stille.
Han er rigtig god til at sidde selv og kan nå ting, man skulle tro var uden for hans rækkevidde. Ligesom hans storebror ikke kunne, har han ikke lært at kravle og kommer nok ikke til det, da han ikke er så god med sin spastiske hø.arm.
Vi har fået en gåvogn, sådan én man sidder i, den er han selvfølgelig helt vild med og kommer rundt alle vegne, men jeg bruger den næsten ikke, da jeg har hørt at det ikke er den rigtige måde at lære at gå på.
Bliver det sådan her indtil han kan gå? Storebror gik først da han var 15 måneder, så der er lige 5 måneder endnu.
Lige en extra ting:
Vi har altid haft problemer med at holde ham vågen om aftenen og derfor sover han ofte allerede mellem 18.30 og 19. Det betyder så også at han står op mellem 5.30 og 6.00. Det er alt for tidligt, men jeg synes vi har prøvet at trække den uden held. Skal vi prøve lidt flere dage i træk? Vi er inde mange gange og give sut om natten. Er der noget at gøre ved det?
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Signe