Flytning og institutionsskift

20. august 2009

Kategori:
Alder:
2 år

Flytning og institutionsskift

Hejsa Helen

William bliver 2 år her til september. Han går i en fantastisk vuggestue som han ELSKER og jeg elsker den sådan set også. Han er tryg ved de voksne og leger fantastisk med børnene. Nu er sagen den at vi skal flytte. William er blevet storebror og vi har brug for mere plads. Men når vi flytter, bliver det sådan at jeg hver morgen og efter middag skal med bussen for at hente og bringe ham til vuggestuen.

Lige ved siden af vores nye hjem ligger en aldersintegreret institution som lillebror allerede er skrevet op til. Jeg er SÅ meget i tvivl om jeg skal flytte ...

Annonce

... William til denne institution. Han elsker virkelig sin vuggestue, men det bliver bare så bøvlet med alt den køren frem og tilbage i bus.

Hvordan reagerer børn på at flytte institution?

Der er jo mange fordele ved at flytte ham. Jeg kan hente og bringe hurtigere. Han kommer til at være sammen med børnene fra området etc. Men alt det glemmer jeg når jeg tænker på at rive ham væk fra det trygge, hyggelige, sjove sted han kender. Jeg får simpelthen ondt helt ind i hjertet.

Kan du sige nogle kloge ting der kan hjælpe mig med at beslutte hvad vi skal gøre?

Med venlig hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Barnevogn

Når I skal købe en barnevogn er det vigtigt at I gør jer klart, hvad vognen hovedsageligt skal bruges til.

Skal den mest stå på altanen, eller skal den bruges til at gå lange ture med. Skal den kunne bæres op og ned ad trapper? Og skal den kunne være i bilens bagagerum?

Det er også vigtigt at tænke på årstiden. Både sommer, men især om vinteren, er det vigtigt at både kassen og kalechen er vandtæt. Om vinteren er det vigtigt, at både sider og bund er godt...

Læs mere i Babylex

Autostol

Til transport i bil skal barnet sidde i en godkendt autostol. Det lille barn skal helst sidde fastspændt med ryggen mod kørselsretningen.

Autostole skal være godkendt efter ECE (R)-44-03 eller 44-04. Der skal være et E-mærke på stolen, og den lange talrække under eller efter E-mærket skal starte med enten 03 eller 04.

For fastmonterede autostole hedder godkendelsen ECE (R) 44-05.

Autostole med andre mærkninger skal også være E-mærket, for at de er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid gode råd... Din hjemmeside er til stor hjælp. Især for os udenlandsdanskere som ikke har en sundhedsplejerske til rådighed på samme måde som man har i Danmark.

Tak, for alt det du gør.

Udlandsdanskeren