Brev:
Flytning og institutionsskift
20. august 2009
Alder:
2 år
Flytning og institutionsskift
Hejsa Helen
William bliver 2 år her til september. Han går i en fantastisk vuggestue som han ELSKER og jeg elsker den sådan set også. Han er tryg ved de voksne og leger fantastisk med børnene. Nu er sagen den at vi skal flytte. William er blevet storebror og vi har brug for mere plads. Men når vi flytter, bliver det sådan at jeg hver morgen og efter middag skal med bussen for at hente og bringe ham til vuggestuen.
Lige ved siden af vores nye hjem ligger en aldersintegreret institution som lillebror allerede er skrevet op til. Jeg er SÅ meget i tvivl om jeg skal flytte William til denne institution. Han elsker virkelig sin vuggestue, men det bliver bare så bøvlet med alt den køren frem og tilbage i bus.
Hvordan reagerer børn på at flytte institution?
Der er jo mange fordele ved at flytte ham. Jeg kan hente og bringe hurtigere. Han kommer til at være sammen med børnene fra området etc. Men alt det glemmer jeg når jeg tænker på at rive ham væk fra det trygge, hyggelige, sjove sted han kender. Jeg får simpelthen ondt helt ind i hjertet.
Kan du sige nogle kloge ting der kan hjælpe mig med at beslutte hvad vi skal gøre?
Med venlig hilsen