Manglende bøvser og luft i maven

15. august 2009

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Manglende bøvser og luft i maven

Hej Helen.

Ja så er jeg nødt til at skrive igen :-(

Min datter er nu 18 dage gammel og bliver ammet fuldt ud.
Hun spiser pænt synes jeg, men kan da godt være lidt grådig især i det første stykke tid hvor mælken virkelig løber.

Problemet opstår når jeg efter hun har sluppet brystet første gang, vil have hende op at bøvse. Hun er enten helt slap eller også bliver hun meget utilfreds med at skulle bøvses af. Jeg kan næsten aldrig tvinge en bøvs ud af hende, selvom jeg synes vi prøver forskellige stillinger - der kommer bare ingen bøvs. Til gengæld lyder det som om hun nærmest rømmer sig, altså som om der er noget der sidder dybt nede i halsen der generer hende - men få en bøvs ud kan jeg bare ikke. Hvordan skal jeg dog få de bøvser ud af hende når der åbenbart ikke er nogen måde jeg kan få dem ud!

Lidt tid efter vi er færdige med at spise, gylper hun som regel altid temmelig meget af flere omgange. Skal det bekymre mig? Jeg tænker på om hun måske overspiser og derfor oplever de gener som jeg nu kommer til...

Efter et måltid og et bleskift, ...

Annonce

... hygger vi som regel lidt sammen, men allerede nu er hun urolig og ligger og kommer med "rømme" - lyde og ligger og presser og presser. Dette bliver hun faktisk ved med, og det er derfor også meget svært at få hende til at falde i søvn selvom hun tydeligvis er træt.

I nat havde vi en hel nat hvor hun lå og "larmede" med hendes rømmen og det evindelige trykken. Hun sov tydeligvis noget af tiden, men det var jo en værre larm og tit vækkede hun sig selv ved det - det oplever vi også når hun sover i dagtimerne.
til sidst stod min mand op med hende, og det lykkedes ham at give hende en halv times rolig søvn ved at lægge hende til at sove på maven på hans brystkasse, men så snart hun bliver lagt ned går der ikke mange minutter og så står den igen på trykken og rømmen fra halsen.

Hvad skal vi dog gøre? Har prøvet at massere maven, cykle, give lidt sukkervand og selvfølgelig prøvet at få hende til at bøvse - men det virker bare ikke. det er tydeligt at hun ikke har det godt og er utilfreds og vi er efterhånden temmelig tyndslidte...

Med venlig hilsen
Lene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Sele til barnevogn

Barnevognssele anvendes, når der er risiko for at barnet kan falde ud af barnevognen og barnet bør være under opsyn, når det er i sele. De fleste børn har brug for sele i barnevognen fra de er 6 måneder gamle - nogle børn lidt før.

Du bør altid vælge en barnevognssele som er DVN mærket (Dansk Varefakta Nævn). Selen skal spændes fast i barnevognens bund og den må ikke kunne trækkes løs.

Selvom barnet ligger i DVN mærket sele, skal der altid være opsyn med et barn...

Læs mere i Babylex

Brystpumpe

En brystpumpe er en pumpe, som kan stimulere til mælkedannelse og som kan malke mælk ud af kvindens bryst.

Der findes både manuelle og elektriske brystpumper og hvilken type pumpe du bør vælge, afhænger helt af dit behov for udmalkning.

Den manuelle brystpumpe vil ofte være god, hvis man som kvinde ammer og kun en gang imellem - f.eks. i forbindelse med en enkelt tur i byen - har brug for at malke overskydende mælk ud. Det er altså en pumpe der fint kan bruges,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak ... endelig én der kan give præcise råd og som ved hvad du taler om. Tusind tak.

Venlig hilsen Mette, førstegangs mor