Brev:
Manglende bøvser og luft i maven
15. august 2009
Alder:
0 mdr.
Manglende bøvser og luft i maven
Hej Helen.
Ja så er jeg nødt til at skrive igen :-(
Min datter er nu 18 dage gammel og bliver ammet fuldt ud.
Hun spiser pænt synes jeg, men kan da godt være lidt grådig især i det første stykke tid hvor mælken virkelig løber.
Problemet opstår når jeg efter hun har sluppet brystet første gang, vil have hende op at bøvse. Hun er enten helt slap eller også bliver hun meget utilfreds med at skulle bøvses af. Jeg kan næsten aldrig tvinge en bøvs ud af hende, selvom jeg synes vi prøver forskellige stillinger - der kommer bare ingen bøvs. Til gengæld lyder det som om hun nærmest rømmer sig, altså som om der er noget der sidder dybt nede i halsen der generer hende - men få en bøvs ud kan jeg bare ikke. Hvordan skal jeg dog få de bøvser ud af hende når der åbenbart ikke er nogen måde jeg kan få dem ud!
Lidt tid efter vi er færdige med at spise, gylper hun som regel altid temmelig meget af flere omgange. Skal det bekymre mig? Jeg tænker på om hun måske overspiser og derfor oplever de gener som jeg nu kommer til...
Efter et måltid og et bleskift, hygger vi som regel lidt sammen, men allerede nu er hun urolig og ligger og kommer med "rømme" - lyde og ligger og presser og presser. Dette bliver hun faktisk ved med, og det er derfor også meget svært at få hende til at falde i søvn selvom hun tydeligvis er træt.
I nat havde vi en hel nat hvor hun lå og "larmede" med hendes rømmen og det evindelige trykken. Hun sov tydeligvis noget af tiden, men det var jo en værre larm og tit vækkede hun sig selv ved det - det oplever vi også når hun sover i dagtimerne.
til sidst stod min mand op med hende, og det lykkedes ham at give hende en halv times rolig søvn ved at lægge hende til at sove på maven på hans brystkasse, men så snart hun bliver lagt ned går der ikke mange minutter og så står den igen på trykken og rømmen fra halsen.
Hvad skal vi dog gøre? Har prøvet at massere maven, cykle, give lidt sukkervand og selvfølgelig prøvet at få hende til at bøvse - men det virker bare ikke. det er tydeligt at hun ikke har det godt og er utilfreds og vi er efterhånden temmelig tyndslidte...
Med venlig hilsen
Lene