Brev:
Vænne mit barn til barnevogn og appetitspring nedafgående
13. august 2009
Alder:
3 mdr.
Vænne mit barn til barnevogn og appetitspring nedafgående
Hej Helen
Min datter på snart 12 uger har helt fra start vænnet sig til at sove i sit værelse med nedrullede gardiner så det er mørkt når hun skal sove, så hun forbinder mørke med at skulle putte.
Det har virket rigtig godt - men jeg vil så gerne vænne hende til at sove i barnevognen. Men når hun kommer i barnevognen og der er lyst og noget mere larm end når hun sover i sit værelse så vil hun ikk rigtig falde til ro og lægge sig.
Triller jeg med hende kan hun godt falde hen, men 10 min efter vi er kommet hjem så vågner hun igen.
Har du et forslag til hvordan jeg vænner hende til vognen bedst? :)
Et andet spørgsmål:
Hun er pludselig gået fra den ene dag til den anden med ligepludselig ikk har så meget lyst til at spise. Hun får normalt 90 ml af gangen og indimellem 30 mere inden hun sover. Hun spiser i forvejen ikk nok ud fra hendes vægt, men hun tager godt på og er i fin trivlsel så sundhedsplejen siger det er ikk noget vi skal tænke på.
Men nu er hun så begyndt kun at vil ha 60 ml, nogle gange kun 50 og det bliver lidt en kamp når hun skal spise, hvor hun græder næsten med det samme hun ser flasken. Og når hun får flaskesutten i munden får hun brækfornemmelser.
Hvad kan det mon skyldes?
Hun er stadig glad, smiler og pludre når hun er vågen og virker ikke syg. Ingen feber heller, men har en del slim i næse/svælg som jeg drypper med saltvand flere gange dagligt og suger hendes næse også. Hun har ikke en næse der render det er nærmere sejt slim.
Det gør det selvf. svært at drikke når hun har det, men det bekymre mig lidt at hun pludselig spiser under 500 ml dagligt når hun vejer ca 4800 gr.
Hun får ikk jerndråber ifølge aftale med læge og sundhedspleje fordi det stopper hendes mave fuldstændig. Siden hun startede jerndråber så har hun skulle ha lactulose 3-5 ml dagligt for at holde maven igang og selvom det er 1 mdr siden vi stoppede så skal hun stadig ha 3 ml dagligt for ligesom at komme af med noget hver dag.
Kan det være jernmangel?