Brev:
Arp eller skæl?
12. august 2009
Alder:
2 år, 11 mdr.
Arp eller skæl?
Kære Helen
Jeg er lidt i tvivl om min datter på næsten 3 år har arp i hovedbunden. Såvidt jeg ved er det ellers kun babyer som har det. Hun havde det også som spæd, men det forsvandt let ved brug af babyolie i håret i 10 min og efterfølgende redning med en tættekam.
Men min datter har noget, som kunne ligne arp. Det er gult og ligner lidt skæl. Er det rigtig skæl, og hvad er forskellen på arp og skæl? Hvordan kan jeg fjerne det? Hun kan ikke lide at få redt sit hår med en almindelig kam, for hun synes det gør ondt, så bare tanken om at prøve med en tættekam og olie, gør mig helt forpustet.
Vi har skiftet fra en babybodyshampoo vi har brugt helt til nu også i håret til en almindelig børneshampoo fra Neutral, men det har ikke hjulpet.
Har du et godt forslag til hvad jeg skal gøre?
På forhånd tak for hjælpen
Med venlig hilsen
IMLO