Brev:
Sige farvel til sut og ble
10. august 2009
Alder:
3 år
Sige farvel til sut og ble
Hej Helen
Jeg kunne rigtig godt bruge nogle råd til at få min søn på netop 3 år til at stoppe med sut og med ble.
Med hensyn til sutten så har han aldrig haft den ret meget, og de sidste 3 mdr. har han heller ikke haft den til middagsluren (dog ofte når han er hjemme). Derfor siger det mig at han ikke er totalt afhængig, men efter jeg er begyndt at snakke om at skulle hænge dem på et suttetræ, virker han mere knyttet til dem. Han er lige startet i børnehave, hvor det går fantastisk, og har slet ikke en med, så det er kun herhjemme sammen med far og mor.
Med hensyn til bleen så han han få gange tisset på toilet og en enkelt gang og lavet på potte, men det er absolut ikke noget der interesserer ham. Vi gør ikke ret meget for det fordi jeg har 3 gange slæbt ham skrigende på toilettet og det virker bestemt ikke. Føler han er blevet mere modstander af det siden jeg er begyndt at snakke om det (som med sutten).
Hertil skal siges at han i perioder har smertefulde afføringer og har forsnævret forhud, som også har været under behandling.
Nogle tips?
Med venlig hilsen
den endnu ikke opgivende mor :-)