Opstart i vuggestue - 7 mdr.

7. august 2009

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Opstart i vuggestue - 7 mdr.

Hej Helen,

Syntes godt nok jeg får skrevet en del til dig, men jeg synes bare du giver sådan nogle gode og nyttige råd ;o) Så nu har jeg endnu lige noget jeg vil have din guidance på ;o)

I dag har vi fået tilbudt den vuggestueplads pr. 1/9, som vi hele tiden har ønsket os (dog 14 dage før). Vores lille mand er så blevet 8 mdr. på det tidspunkt.

Vi er blevet tilbudt pladsen 1 måned før jeg starter på arbejde igen, så der er heldigvis god tid til indkøring. Derudover regner vi med at min mand kan holde sine sidste 14 dages barsel i sidste halvdel af september, da det bliver ham som skal aflevere ham om morgenen. Derved kan vores dreng og farmand sammen få skabt en god rutine mht. aflevering.

Men men men…. selvom jeg er vildt glad for at vi har fået denne gode plads, så gør det altså også lidt ondt i hjertet at tænke på hvordan det hele mon skal gå, samtidig med at jeg simpelthen kommer til at savne ham helt ekstremt meget i løbet af dagen!!! Det er selvfølgelig lidt ambivalent det hele, for jeg glæder mig også til at komme på arbejde igen, hvor der sker lidt ...

Annonce

... andet end bleskift, grød osv. ;o)

Som jeg tidligere har nævnt for dig, så ammer jeg ham stadig og ofte falder han i søvn ved brystet inden en lur (han er dog nogle gange begyndt at falde i søvn med sutten i stedet for). Så hvordan skal det hele dog gå mht. at han skal undvære sin formiddags- og middagsamning?

Samtidig synes jeg han kan være lidt morsyg, selvom han dog er meget åben og nysgerrig overfor folk han ikke kender så godt. I min mødregruppe er han også meget interesseret i de andre små, men hvis en af dem begynder at græde eller kommer med en skinger lyd, så begynder han ofte selv at græde, hvilket er en smule træls. Så det spekulerer jeg også meget på mht. vuggestuen, for der er de jo mange børn. Eller vil han hurtig blive vant til det?

Jeg glæder mig rigtig meget til at høre fra dig, for jeg spekulerer og spekulerer hele tiden på alt dette. Bekymrer jeg mig lidt for meget? Han er jo vores første barn, så det er vel meget naturligt ;o)
Eller vil han hurtig vende sig til de nye rutiner i vuggestuen?

Kærlige hilsner
fra din trofaste skribent… (hi hi) Anja

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Babyslynge

En babyslynge er et klæde, som man på forskellig vis binder omkring sig. Oftes er der et spænde eller en ring i den ene ende. Når Slyngen bindes fremkommer en lomme, hvori baby ligger eller sidder.

Slyngens fordel er at den yder støtte til hele babys krop og hoved, både når dit barn ligger og sidder. Der er mulighed for at variere bærestilling, hvilket er godt, hvis barnet bæres ofte eller længere tid af gangen.

I en babyslynge kan du normalt bære din baby længe...

Læs mere i Babylex

Udmalkning af modermælk

Når du ønsker at malke ud og gemme din mælk bør du følge nedenstående retningslinier:

1) Vask dine hænder
2) Malk lidt mælk ud og kasser dette (ca. en spiseskefuld). Den første mælk kan være inficeret med bakterier fra huden og brystvorten. Når barnet ammes er dette uden betydning, men når mælken skal gemmes, er det vigtigt at den er helt ren.
3) Malk ud i en rengjort (skoldet) plastik flaske - kan købes på apoteket og de kan bruges flere gange, hvor du rengør og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for svar om valg af skole. Som altid er du utrolig dygtig til at "stille skarpt & zoome ind". Det er en gave!

kh Lene