Brev:
Opstart i vuggestue - 7 mdr.
7. august 2009
Alder:
7 mdr.
Opstart i vuggestue - 7 mdr.
Hej Helen,
Syntes godt nok jeg får skrevet en del til dig, men jeg synes bare du giver sådan nogle gode og nyttige råd ;o) Så nu har jeg endnu lige noget jeg vil have din guidance på ;o)
I dag har vi fået tilbudt den vuggestueplads pr. 1/9, som vi hele tiden har ønsket os (dog 14 dage før). Vores lille mand er så blevet 8 mdr. på det tidspunkt.
Vi er blevet tilbudt pladsen 1 måned før jeg starter på arbejde igen, så der er heldigvis god tid til indkøring. Derudover regner vi med at min mand kan holde sine sidste 14 dages barsel i sidste halvdel af september, da det bliver ham som skal aflevere ham om morgenen. Derved kan vores dreng og farmand sammen få skabt en god rutine mht. aflevering.
Men men men…. selvom jeg er vildt glad for at vi har fået denne gode plads, så gør det altså også lidt ondt i hjertet at tænke på hvordan det hele mon skal gå, samtidig med at jeg simpelthen kommer til at savne ham helt ekstremt meget i løbet af dagen!!! Det er selvfølgelig lidt ambivalent det hele, for jeg glæder mig også til at komme på arbejde igen, hvor der sker lidt andet end bleskift, grød osv. ;o)
Som jeg tidligere har nævnt for dig, så ammer jeg ham stadig og ofte falder han i søvn ved brystet inden en lur (han er dog nogle gange begyndt at falde i søvn med sutten i stedet for). Så hvordan skal det hele dog gå mht. at han skal undvære sin formiddags- og middagsamning?
Samtidig synes jeg han kan være lidt morsyg, selvom han dog er meget åben og nysgerrig overfor folk han ikke kender så godt. I min mødregruppe er han også meget interesseret i de andre små, men hvis en af dem begynder at græde eller kommer med en skinger lyd, så begynder han ofte selv at græde, hvilket er en smule træls. Så det spekulerer jeg også meget på mht. vuggestuen, for der er de jo mange børn. Eller vil han hurtig blive vant til det?
Jeg glæder mig rigtig meget til at høre fra dig, for jeg spekulerer og spekulerer hele tiden på alt dette. Bekymrer jeg mig lidt for meget? Han er jo vores første barn, så det er vel meget naturligt ;o)
Eller vil han hurtig vende sig til de nye rutiner i vuggestuen?
Kærlige hilsner
fra din trofaste skribent… (hi hi) Anja