Jeg synes det er svært

6. august 2009

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Jeg synes det er svært

Hej Helen,

Tak for dit sidste svar.
Jeg synes, jeg er ret aktiv med hende om dagen mht lege, sang etc og er meget begyndt at bruge bæreselen, hvilket vi begge nyder. Derudover forsøger jeg ihærdigt at få en rytme ind i hverdagen, men jeg må indrømme jeg nok er ved at nå mit punkt.

Vi er jo røget på flasken efter hun ikke ville ammes mere. Jeg har fint med mælk, og kan sagtens "brødføde" hende med det - jeg behøver ikke supplere med mme. Dog er hun begyndt at få en flaske med mme om aftenen, simpelthen fordi hun ikke sov ordentligt mere om natten. Nu er det bare sådan, at hun er gået i komplet mælkestrejke. Hun spiser mellem 700-850 ml på et døgn, og det er jo langt fra nok til en pige på 7 kg. Jeg har prøvet at strække den så hun spiser hver 4. time - men det virker bare ikke. Oven i det hele så virker hun nogengange så ulykkelig, så jeg er så bange for hun ikke trives, og jeg dunker mig selv i hovedet fordi ...

Annonce

... det er mit andet barn, og jeg burde da bare have lidt styr på det her.

Vi starter på zoneterapi i dag hos en zoneterapeut med speciale i spædbørn. Jeg ved ikke om det virker - beslutningen er mest taget udfra, at hun nogen gange virker til at have meget svært ved at komme af med luften i maven. Jeg håber og krydser fingre for, at det bare har en lille virkning.

Jeg synes det er så hårdt, at jeg ikke kan greje min lille pige. Jeg føler mig som verdens dårligste mor, og bruger efterhånden mange af mine dage og aftener med tårer i øjnene. Det går udover min søn og min familie, og jeg kan næsten ikke bære det mere. Jeg er blevet en rigtig sur mor, og det vil jeg bare ikke være, men jeg synes efterhånden at den her cirkel er svær at bryde.

Hvordan får jeg min lille datter til at trives og spise mere, eller er den mængde hun indtager okay? Og hvordan får jeg min familie på ret fode igen?

Kærlig hilsen
Christine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

30. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Kamillete til baby?

Hej Helen I følge vores sundhedsplejerske, så bør vi ikke give kamillete til...

Annonce

Viden om børn:

Snore i børnetøj

Der kan være snore i dit barns tøj - snore kan sidde i hætter og kraver, i handsker osv. og det kan være farligt. Lange snore bør undgås, de kan hænge fast i rutschebanen og klatrestativet på legepladsen, - og i værste fald kan børn blive kvalt ved det.

Se derfor dit barns tøj igennem og er der snore, så kan det være en god idé at afkorte snoren mest muligt. Det vil også være en god idé ikke at binde knuder eller sætte andet på snoren, som kan sætte sig fast i legeredskaber,...

Læs mere i Babylex

Reservebedste

En reservebedste er en ældre person, der gerne vil hjælpe småbørnsfamilier med at passe børnene, når de er syge, har brug for at blive hentet tidligt eller skal passes en dag, hvor forældrene skal i byen.

I nogle kommuner kan man søge om en reservebedste, hvis man er enlig og ikke har mulighed for at trække på sit netværk, men det er også muligt at søge en reservebedste privat.

Det kan være en rigtig god idé at have en reservebedste (M/K), som kan hjælpe i...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

TAK for din fantastiske brevkasse! Jeg har overhovedet ikke tal på, hvor mange gange jeg har hentet uvurderlig hjælp ved at læse dine svar på alle mulige problematikker om tør hud, sutteflaske, søvn, afføring, øjenbetændelse osv. osv.

1000, 1000 tak!

Du gør livet nemmere for nybagte forældre og deres afkom. 😊

De bedste hilsner fra
Lise, mor til dejlige Anna på snart 5 mdr.