Brev:
Jeg synes det er svært
6. august 2009
Alder:
3 mdr.
Jeg synes det er svært
Hej Helen,
Tak for dit sidste svar.
Jeg synes, jeg er ret aktiv med hende om dagen mht lege, sang etc og er meget begyndt at bruge bæreselen, hvilket vi begge nyder. Derudover forsøger jeg ihærdigt at få en rytme ind i hverdagen, men jeg må indrømme jeg nok er ved at nå mit punkt.
Vi er jo røget på flasken efter hun ikke ville ammes mere. Jeg har fint med mælk, og kan sagtens "brødføde" hende med det - jeg behøver ikke supplere med mme. Dog er hun begyndt at få en flaske med mme om aftenen, simpelthen fordi hun ikke sov ordentligt mere om natten. Nu er det bare sådan, at hun er gået i komplet mælkestrejke. Hun spiser mellem 700-850 ml på et døgn, og det er jo langt fra nok til en pige på 7 kg. Jeg har prøvet at strække den så hun spiser hver 4. time - men det virker bare ikke. Oven i det hele så virker hun nogengange så ulykkelig, så jeg er så bange for hun ikke trives, og jeg dunker mig selv i hovedet fordi det er mit andet barn, og jeg burde da bare have lidt styr på det her.
Vi starter på zoneterapi i dag hos en zoneterapeut med speciale i spædbørn. Jeg ved ikke om det virker - beslutningen er mest taget udfra, at hun nogen gange virker til at have meget svært ved at komme af med luften i maven. Jeg håber og krydser fingre for, at det bare har en lille virkning.
Jeg synes det er så hårdt, at jeg ikke kan greje min lille pige. Jeg føler mig som verdens dårligste mor, og bruger efterhånden mange af mine dage og aftener med tårer i øjnene. Det går udover min søn og min familie, og jeg kan næsten ikke bære det mere. Jeg er blevet en rigtig sur mor, og det vil jeg bare ikke være, men jeg synes efterhånden at den her cirkel er svær at bryde.
Hvordan får jeg min lille datter til at trives og spise mere, eller er den mængde hun indtager okay? Og hvordan får jeg min familie på ret fode igen?
Kærlig hilsen
Christine