Brev:
Min lille dreng døjer med utrolig meget luft i maven
1. august 2009
Alder:
1 mdr.
Min lille dreng døjer med utrolig meget luft i maven
Hej igen og her kommer mit spørgsmål nr 2.
Min lille dreng døjer med utrolig meget luft i maven, hvilket gør ondt og og det giver en meget ked af det dreng. vi bøvser ham godt og cykler med hans ben hverdag.
Det er blevet værre her de sidste 3-4 dage og efter forslag fra en sundhedsp. fra åbent hus prøver vi med Mylicon-dråber, som jeg synes hjælper lidt på det og lidt sukkervand en gang i mellem for at tage smerten.
så nu har jeg del spørgsmål og jeg håber, at det er ok.
1. mylicondråber: skal/kan man give dem ved hver amning for at opnå den bedste virkning? eller kan man nøjes med at gøre hver anden gang? og kan man blive ved så længe der er behov for det?
2. jeg ammer ham fuldt ud og har læst forskellige steder og fået at vide af min sundhedsp. at det kan godt være at det er noget som jeg har spist som giver ham luft i tarmen og jeg blev anbefalet af hende at holde øje med hvad jeg spiser. MEN jeg spiser bare så varieret og forskelligt fra dag til dag at det bliver noget af en umulig detektiv arbejde at finde ud hvad det er jeg spiser som giver ham luft i maven.
Mit spørgsmål er så: er det mælken der giver ham alle de her kneb i maven? for jeg begynder at være i tvivl om amningen er det værd når det giver ham så meget ondt i maven.
da jeg ringede til åbent hus og talt med en sundhedsp, så sagde hun noget om umodent tarmsystem og at det varede indtil han var 2-3 måneder gammel. ville det gør en forskel at give ham erstatningen i sted for?
Jeg skal lige fortælle at amningen fungerede ikke med min store pige, så det er en stor glæde at det kører fint nu men det er en ny situation at være i for mig, da Rosa slet ikke havde maveproblemer. så jeg vil ikke opgive amningen. jeg er blot fortvivlet over al de mavekneb han har med luften i maven og ved ikke om det ville hjælpe med at gå over til erstatningen.
Jeg ved ikke om det gør en forskel for dig at få det at vide at han i de sidste par dage er begyndt at spise næsten hver 3. time ved alle måltid og en enkelt gang om natten går der 4 timer imellem. så jeg kan se at han er begyndt at spise mere. hans afføring har været meget tyndt og slet ikke samlet og grynet. men han har slet ikke afføring de sidste par dage (kun nogle våde prutter, hvor der kommer lidt ud). jeg ved ikke om det er mylicon-dråberne eller om det blot har ændret af sig selv.
Og til sidst vil jeg bare høre om din mening omkring zoneterapi/kiropraktor i forhold til at afhjælpe al den luft han får i tarmene. jeg kan se på nettet at der er forskellige mennesker der beskriver lignende problem og har god erfaring med det. Jeg kan bare ikke se hvordan en behandling hos en kiropraktor kan afhjælpe det? men jeg er villig til at prøve for hvis det hjælper så er vi lykkelige :)
Jeg beklager det lange brev og jeg håber ikke at det er alt for roddet. jeg prøver bare at finde hoved og hale i det her luft i tarmen problematikken og finde ud hvordan jeg kan håndtere det bedste for at hjælpe lille manden :)
Mange venlige hilsner :)
Luiza