Min lille dreng døjer med utrolig meget luft i maven

1. august 2009

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Min lille dreng døjer med utrolig meget luft i maven

Hej igen og her kommer mit spørgsmål nr 2.

Min lille dreng døjer med utrolig meget luft i maven, hvilket gør ondt og og det giver en meget ked af det dreng. vi bøvser ham godt og cykler med hans ben hverdag.

Det er blevet værre her de sidste 3-4 dage og efter forslag fra en sundhedsp. fra åbent hus prøver vi med Mylicon-dråber, som jeg synes hjælper lidt på det og lidt sukkervand en gang i mellem for at tage smerten.

så nu har jeg del spørgsmål og jeg håber, at det er ok.

1. mylicondråber: skal/kan man give dem ved hver amning for at opnå den bedste virkning? eller kan man nøjes med at gøre hver anden gang? og kan man blive ved så længe der er behov for det?

2. jeg ammer ham fuldt ud og har læst forskellige steder og fået at vide af min sundhedsp. at det kan godt være at det er noget som jeg har spist som giver ham luft i tarmen og jeg blev anbefalet af hende at holde øje med hvad jeg spiser. MEN jeg spiser bare så varieret og forskelligt fra dag til dag at det bliver noget af en umulig detektiv arbejde at finde ud hvad det er jeg spiser som giver ham luft i maven.

Mit spørgsmål er så: er det mælken der giver ham alle de her kneb i maven? for jeg begynder at være i tvivl om amningen er det værd når det giver ham så meget ondt i maven.
da jeg ringede til åbent hus og talt med en sundhedsp, så sagde hun noget om umodent tarmsystem og at det varede indtil han var 2-3 måneder gammel. ville det gør en forskel at give ham erstatningen i sted for?

Jeg skal lige fortælle ...

Annonce

... at amningen fungerede ikke med min store pige, så det er en stor glæde at det kører fint nu men det er en ny situation at være i for mig, da Rosa slet ikke havde maveproblemer. så jeg vil ikke opgive amningen. jeg er blot fortvivlet over al de mavekneb han har med luften i maven og ved ikke om det ville hjælpe med at gå over til erstatningen.

Jeg ved ikke om det gør en forskel for dig at få det at vide at han i de sidste par dage er begyndt at spise næsten hver 3. time ved alle måltid og en enkelt gang om natten går der 4 timer imellem. så jeg kan se at han er begyndt at spise mere. hans afføring har været meget tyndt og slet ikke samlet og grynet. men han har slet ikke afføring de sidste par dage (kun nogle våde prutter, hvor der kommer lidt ud). jeg ved ikke om det er mylicon-dråberne eller om det blot har ændret af sig selv.

Og til sidst vil jeg bare høre om din mening omkring zoneterapi/kiropraktor i forhold til at afhjælpe al den luft han får i tarmene. jeg kan se på nettet at der er forskellige mennesker der beskriver lignende problem og har god erfaring med det. Jeg kan bare ikke se hvordan en behandling hos en kiropraktor kan afhjælpe det? men jeg er villig til at prøve for hvis det hjælper så er vi lykkelige :)

Jeg beklager det lange brev og jeg håber ikke at det er alt for roddet. jeg prøver bare at finde hoved og hale i det her luft i tarmen problematikken og finde ud hvordan jeg kan håndtere det bedste for at hjælpe lille manden :)

Mange venlige hilsner :)

Luiza

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Arp

Arp er betegnelsen for nogle gulbrune skæl, som mange børn får i hovedbunden, på panden eller i øjenbrynene. Det er døde hudceller som bliver afstødt. Det smitter ikke og det har intet med hygiejne at gøre.

Arp i hovedbunden kan fjernes ved hjælp af en lusekam. Du kan med fordel massere lidt uparfumeret babyolie ind i barnets hovedbund. En let massage stimulerer blodcirkulationen i hovedbunden, hvilket er godt både for forebyggelse og helbredelse af arp.

Evt. arp...

Læs mere i Babylex

Bleer

Det må anbefales at bruge engangsbleer, da dette er både nemt og rart for mor og barn. Bleerne bliver bedre og bedre kvalitet og det er muligt at købe svanemærkede bleer, så man både skåner barn og miljø. Det er normalt ikke mere miljøbelastende at bruge engangsbleer, end stofbleer der skal vaskes, koges og tumbles.

Dit barn skal i starten skiftes 6-10 gange i døgnet og barnet vil ofte bruge ble til det er 2 ½ - 3 år gammelt. Efter 3 års alderen bruger mange stadig ble om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusinde tak for dit svar på mit sidste brev vedrørende min dreng. Det varmede at blive mødt med forståelse og indsigt – i forhold til lige netop den problematik vi var i på daværende tidspunkt.

Venlig hilsen
Mor til dreng på 3 år