Brev:
Afføring og hård mave
31. juli 2009
Alder:
6 mdr.
Afføring og hård mave
Hej Helen.
Min datter på knap 7 mdr (9 aug) døjer med træg mave. Hun får grød og 1 flaske med mme daglig og jeg tror at banan er synderen til den hårde afføring.
Jeg har gennem godt 14 dage givet 3 ml laktulose morgen og aften uden effekt. Hun kommer af med en lille knold 1-3 gange daglig (enkelte dage ingenting) Hun virker ikke forpint af det overhovedet, men jeg kan godt se hun presser lidt for at få den ud.
Hun havde lige en dag, hvor det var fint lind, men dagen efter var den gal igen. Jeg havde da givet hende frisk banan dagen før og samme dag - derfor tror jeg banan er synderen.
Mit spørgsmål er, om det er ok, at det har været sådan så længe? Skal jeg bare sige ok og fortsætte laktulose, så længe hun ikke virker til at være generet af det og så længe, der kommer noget daglig?
Hun har før været besværet (ved grødopstart, som jo er naturlig) Der holdte vi pause med grøntsagsmos nogle dage og gav lidt cultura og sådan. Det hjalp.
Hun blev fuldammet til hun var 4 1/2 mdr, og vi havde ikke bøvl med maven. Der kunne gå længe imellem (10-14 dage), men det jo helt normalt.
På forhånd tak:)
Gitte