Afføring og hård mave

31. juli 2009

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Afføring og hård mave

Hej Helen.

Min datter på knap 7 mdr (9 aug) døjer med træg mave. Hun får grød og 1 flaske med mme daglig og jeg tror at banan er synderen til den hårde afføring.

Jeg har gennem godt 14 dage givet 3 ml laktulose morgen og aften uden effekt. Hun kommer af med en lille knold 1-3 gange daglig (enkelte dage ingenting) Hun virker ikke forpint af det overhovedet, men jeg kan godt se hun presser lidt for at få den ud.

Hun havde lige en dag, hvor det var fint lind, men dagen efter var den gal igen. Jeg havde da givet hende frisk banan dagen før og samme dag - ...

Annonce

... derfor tror jeg banan er synderen.

Mit spørgsmål er, om det er ok, at det har været sådan så længe? Skal jeg bare sige ok og fortsætte laktulose, så længe hun ikke virker til at være generet af det og så længe, der kommer noget daglig?

Hun har før været besværet (ved grødopstart, som jo er naturlig) Der holdte vi pause med grøntsagsmos nogle dage og gav lidt cultura og sådan. Det hjalp.

Hun blev fuldammet til hun var 4 1/2 mdr, og vi havde ikke bøvl med maven. Der kunne gå længe imellem (10-14 dage), men det jo helt normalt.

På forhånd tak:)

Gitte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Autostol

Til transport i bil skal barnet sidde i en godkendt autostol. Det lille barn skal helst sidde fastspændt med ryggen mod kørselsretningen.

Autostole skal være godkendt efter ECE (R)-44-03 eller 44-04. Der skal være et E-mærke på stolen, og den lange talrække under eller efter E-mærket skal starte med enten 03 eller 04.

For fastmonterede autostole hedder godkendelsen ECE (R) 44-05.

Autostole med andre mærkninger skal også være E-mærket, for at de er...

Læs mere i Babylex

Graviditet

Det første tegn på, at du er gravid, er normalt udebleven menstruation, eller at du bløder meget lidt. Derudover kan du få kvalme - især om morgenen. Dine bryster kan vokse og blive ømme. Du kan også opleve at være ekstra træt.

Har du mistanke om, at du er gravid, så er det en god idé at tage en graviditetstest. Du bør også altid kontakte din læge, for at aftale tid til en graviditetskonsultation.

Graviditeten varer normalt 40 uger, og lægen vil beregne din...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen
For gud ved hvilken gang er jeg på din hjemmeside for lige at tjekke, hvordan det nu er med forkølelse og graviditet. Jeg har brugt siden så mange gange. Og hver gang har jeg fået højt kvalificerede og superpraktiske og tryghedskabende svar. Det vil jeg bare lige sige tak for.
Mvh Birgitte