Brev:
Skøbelige negle - tilskud?
29. juli 2009
Alder:
2 år, 3 mdr.
Skøbelige negle - tilskud?
Hej Helen
I forbindelse med vores søns maveinfektion sidste år (EPEC), gik det hårdt ud over hans negle - specielt på tæerne. Gennem hele forløbet har han fået sin daglige vitaminpiller og kalktyggetabletter til børn, samt så varieret en kost der var mulig. Vi har ikke haft tilbagefald, og skal til vores forhåbentlig sidste kontrol hos børnelægen i næste uge.
Pt. vejer vores søn lige knap 11,5-11,8 kg, og er 83-85 cm høj - han blev 2 år d. 9. maj. I følge vækstskemaet fra før maveinfektionen, så er han hoppet 2 kurver ned, både højde og vægt mæssigt.
Han spiser godt hele dagen, og sover mellem 12-14 timer i døgnet. Er frisk, nysgerrig, søger udfordringer/grænser og er taler meget - noget rent, andet knap så rent. ...
...
Men men - han tånegle er frygtelige... De flækker og skaller, og han har tendens til neglerødder der er meget hårde, og det giver betændelse. De vokser ikke synderligt hurtigt, men vi kan da se en forbedring i neglen.
Vi smører hans fødder og negle (og resten af kroppen) med Aderma Exomaga creme efter hvert bad (ca. hver 2-3 dag), da han har vist tendens til børneeksem/tørhud, men det er ligeledes aftagende. Vi tror det har hængt sammen med maveinfektionen - dog har min mand psoreasis i familien (ham selv i mild grad og hans mor i lidt sværer grad) og jeg har meget tør hud, samt allergi og astma.
Mit spørgsmål er nu - kan vi gøre andet end varieret kost, daglig vitamin og kalktablet?
Med venlig hilsen
Gitte