Skøbelige negle - tilskud?

29. juli 2009

Kategori:
Alder:
2 år, 3 mdr.

Skøbelige negle - tilskud?

Hej Helen

I forbindelse med vores søns maveinfektion sidste år (EPEC), gik det hårdt ud over hans negle - specielt på tæerne. Gennem hele forløbet har han fået sin daglige vitaminpiller og kalktyggetabletter til børn, samt så varieret en kost der var mulig. Vi har ikke haft tilbagefald, og skal til vores forhåbentlig sidste kontrol hos børnelægen i næste uge.

Pt. vejer vores søn lige knap 11,5-11,8 kg, og er 83-85 cm høj - han blev 2 år d. 9. maj. I følge vækstskemaet fra før maveinfektionen, så er han hoppet 2 kurver ned, både højde og vægt mæssigt.

Han spiser godt hele dagen, og sover mellem 12-14 timer i døgnet. Er frisk, nysgerrig, søger udfordringer/grænser og er taler meget - noget rent, andet knap så rent. ...

Annonce

...

Men men - han tånegle er frygtelige... De flækker og skaller, og han har tendens til neglerødder der er meget hårde, og det giver betændelse. De vokser ikke synderligt hurtigt, men vi kan da se en forbedring i neglen.

Vi smører hans fødder og negle (og resten af kroppen) med Aderma Exomaga creme efter hvert bad (ca. hver 2-3 dag), da han har vist tendens til børneeksem/tørhud, men det er ligeledes aftagende. Vi tror det har hængt sammen med maveinfektionen - dog har min mand psoreasis i familien (ham selv i mild grad og hans mor i lidt sværer grad) og jeg har meget tør hud, samt allergi og astma.

Mit spørgsmål er nu - kan vi gøre andet end varieret kost, daglig vitamin og kalktablet?

Med venlig hilsen

Gitte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Sikkerhed i hjemmet

Det er i hjemmet, at de fleste ulykker sker, og når dit barn begynder at kravle, rejse sig og bevæge sig rundt i hjemmet, så er det vigtigt at du sikrer dig, at jeres hjem er et trygt sted at færdes.

Dit barn skal have lov til at undersøge og opleve verden omkring sig. Derfor skal du sikre at dit barn kan gøre dette.

Alle rum kan være farlige og kan kræve et ekstra sikkerhedstjek - især skal du være opmærksom på køkkenet, badeværelset og stuen.

Gå...

Læs mere i Babylex

RS virus

RS-virus eller respiratorisk syncytialvirus er i vintermånederne den hyppigste årsag til akut bronkitis hos små børn og RS-virus kan også udvikle sig til lungebetændelse.

RS-virus er meget smitsomt og det rammer typisk børn under to år og ofte er børnene under seks måneder. Det er især større søskende, som smitter de mindre søskende, som så kan blive rigtigt syge og kræve indlæggelse. RS-virus er dog sjældent livstruende og barnet kommer sig igen uden men.

De...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tak for dine sidste meget brugbare svar – de har været en rigtig god hjælp og inspiration i hverdagen. Så tak for det!

1000 tak for en super brevkasse – glæder mig altid til at høre dine tanker og svar.

Kærlig hilsen den glade mor.