Sovetid og madplan

29. juli 2009

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Sovetid og madplan

Hej Helen,

Vi har bare fået et træls problem med vores lille datter Lærke!

Vi plejede altid bare at kunne ligge hende til nat ved en ni tiden cirka og så kunne vi da også godt gå ned til hende en 4 gange, men hun fald da selv i søvn på et tidspunkt.

Men hun er nu blevet 7 mdr og de sidste 14 dage har hun simpelthen skreget helt vild lige så snart hun kunne mærke vi var ved at ligge hende i hendes seng og selvom jeg står nede ved hende og synger og holder ved hende, så er hun simpelthen så stiv og så ked af det at hun helt hulker bagefter og jeg bliver nød til at tage hende op. Hvorfor gør hun nu pludselig det? Det virker som om at hun har haft en dårlig sengeoplevelse, men ...

Annonce

... det kender vi ikke noget til :-)

Noget helt andet er så vil jeg høre dig om hendes mad ser ok ud og tidspunkter på dagen:

07.00-08.00 Vi står op og hun får købt Nestle havregrød og vand(hun vil ikke have hjemmelavet)

10.00 Hun får en flaske mme ca 90 ml og så sover hun alt fra 1 til 2½ time

12.30 Middagsmad, hjemmelavet øllebrød med meget lidt sukker i og vand

15.00 Tiden ca. (meget forskelligt hvornår) en banan og selvfølgelig vand og så ud og sove alt fra 1 til 2 timer. Nogen gange får hun en flaske her i stedet.

17.30 Aftensmad, blendede kartofler, 1 kødbolle og f.eks. blomkål og vand.

20.00-21.00 Sovetid og der får hun næsten 250ml vælling

Mange hilsner herfra

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Pethidin ved fødsel

Pethidin er et morfinlignende stof, som især blev brugt ved fødsler førhen i tiden. I dag vil man ofte vælge at tilbyde den fødende en epiduralblokade i stede, hvis hun har voldsomme smerter. I særlige tilfælde kan man dog stadig vælge at give pethidin til fødende. Det gives som injektion, og virkningen indtræder efter ca ½ time.

Der er en del bivirkninger forbundet med at give pethidiin, blandt andet kan det nedsætte ve-aktiviteten, give den gravide kvalme og gøre hende svimmel...

Læs mere i Babylex

Apgar score

Dette er betegnelsen for en undersøgelse som jordemoderen laver af barnet lige efter fødslen. Apgar Score blev udviklet i 1952 af Virginia Apgar og den bruges til at vurdere, hvordan barnet har det, lige når det er blevet født.

Jordemoderen har 5 ting hun ser på:

1. Hun ser på barnets reflekser,- reagerer barnet på forskellige stimuli, griber barnet, søger barnet osv.

2. Hun mærker barnets puls, for at se på hvor hurtigt barnets hjerte slår og om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for en god brevkasse. Vi er i den kedelige situation, at vi ikke har haft glæde og gavn af vores egen sundhedsplejerske. Vi har fundet dine svar meget relevante.

Tak fra os.