Vil kun sidde og madplan

23. juli 2009

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Vil kun sidde og madplan

Hej Helen,

Min datter er snart 9 mdr og hun vil kun sidde på numsen eller ligge på ryggen. Hver gang jeg ligger hende på maven triller hun om til ryggen, men hun triller aldrig om på maven. Jeg prøver at lokke hende med diverse legetøj, men der går max 1 minut, så er hun på ryggen igen. Hun sidder rigtig stabilt og falder sjældent.

Det bekymrer mig dog at der slet ikke er tegn på at hun vil kravle. Hun vil heller ikke gå, når jeg prøver det med hende. Hun støtter på benene, men det er også alt.
Det bekymre mig lidt at hun slet ikke prøver på at gå eller kravle.

Til noget helt andet - min pige får mad som flg:

cirka kl 06: Amning
07: morgenmad - øllebrød eller havregrød
08: Lur på cirka 45 ...

Annonce

... min
09:30: Halv bolle med smør og sødmælk eller vand
11:00: Rugbrød med div pålæg, agurk og vand
12:00: Lur - enten 45 min eller 1 ½ time
14:00: Frugt
16:00: Amning en gang i mellem
17:30: aftensmad - får det meste af vores mad, dog ofte kartoffelmos med diverse tilbehør samt kød
19:00: amning
20:00: Putning og sover til næste morgen.

Jeg er i tvivl om hvor meget mad hun skal have, altså størrelsen på portionerne ?? Får hun mælk nok ?

Hun er en fin og stor pige: 72 cm og 9.5 kg og meget glad og tilfreds.

Jeg vil gerne stoppe med amning og skære ned til kun morgen amning. Skal jeg give hende extra mælk? Hun vil IKKE tage flaske.

Håber at du har haft en god ferie.

Med venlig hilsen
Susanne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Sprog

Allerede når det lille barn ligger i dine arme for første gang og du snakker med det, dannes grundlaget for at lære at tale. Babyen nyder at lytte til din stemme, som den også kender fra livet inde i maven, og den forbinder det med noget rart, at du taler. Det giver tryghed, nærhed og kontakt.

At synge eller spille musik virker også sprogligt stimulerende på barnet. Efterhånden som barnet bliver ældre så fortæl det, hvad du gør, - skifter bleen, vasker maven, vasker armene,...

Læs mere i Babylex

Moderkage

Moderkagen forsynet barnet med næring, imens det ligger inde i livmoderen. Når fødslen er forbi, og navlestrengen er klippet over, så skal moderkagen fødes.

Hos nogle kvinder kommer den helt af sig selv, hos andre skal man presse lidt for at få den ud. Det kan ske, at moderkagen ikke kan komme ud på normal vis og derfor må kvinden bedøves, og den må fjernes af en læge. Bedøvelse er nødvendigt, for hvis kvinden var vågen, ville det gøre meget ondt.

Når moderkagen...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak. Jeg tænker tit på, at jeg i dine svar bliver betrygget i, at jeg ser rigtigt - jeg har et barn, som har et stort tryghedsbehov.

Det er som om at der for tiden er en trend der går på, at vi skal lave 'godnat og sov godt' på vores børn, sætte dem i skammekrog (eller tænkeboks eller hvad man kalder dem) når de ikke gør som vi vil have de skal gøre. Mon det er alle de tv udsendelser om nannys der redder verden for en familie, hvor alt er gået galt, som har tændt op under de ideer?

Hvor er det ærgeligt, at vi skal blive sådan i tvivl om, at det vores instinkt fortæller os om vores børn. Og hvor er det bare fantastisk rart, at du i dit virke hjælper, støtter og betrygger os, som har brug for at blive bekræftet og rådgivet i en retning, som vi kan være med på uden at hjertet bløder.

Tak for det!

Kærlig hilsen
Mor.