Brev:
Storesøster og børnehave på samme tid
22. juli 2009
Alder:
2 år, 6 mdr.
Storesøster og børnehave på samme tid
Hej Helen,
Jeg har et spørgsmål om det at blive storesøster samtidig med at man skal starte i børnehave. (Jeg har læst dine svar på andre lignende spørgsmål, men synes ikke helt det er samme situation - så jeg håber du kan hjælpe :-)
Jeg er gravid med nr. 2 og skal føde d. 20 nov. (PKS). Vores datter bliver 3 år til januar, hvor hun efter kommunes regler så skal starte i børnehave d. 2 januar.
Jeg overvejer at sende hende tidligere i børnehave - altså f.eks. pr 1 oktober, af den simple årsag at jeg der vil (næsten) være på orlov og have 100% tid og overskud til hende.
Hun er meget kvik og godt med i sin udvikling både motorisk og sproglig mv. Min veninde, som er børnepsykolog, siger at hun vil være klar. Jeg synes selvfølgelig at hun er 'lille', men det gør man nok altid når de skal videre...
Så kort og godt, så er mit alternativ altså at sende hende afsted 1-1½ måned før lillebror kommer eller 1½ måned efter.
Hvad mener du?
På forhånd tak :-)
Jette